کلمات کلیدی معرف مشتری یا اصطلاحاً Customer-Defining واژه ها و عباراتی هستند که مخاطبان یا مشتریان شما به وسیله آن ها خودشان را معرفی می کنند. این دسته از کلمات دومین گروه پراستفاده در میان مخاطبان شما هستند. در هنگام انتخاب این کلمات لازم است به سؤالات زیر پاسخ دهید:
- مخاطبان شما خود را با چه عنوانی معرفی می کنند؟
- شما یا دیگران آنها را چگونه توصیف می کنید؟
کلمات کلیدی معرف بازار یا اصطلاحاً Market-defining رایج ترین و نزدیک ترین عباراتی هستند که در زمان معرفی کسب و کار شما به ذهن مخاطبان می رسند. این نوع کلمات کلیدی سئو دقیقا همان عباراتی هستند که هنگام راه اندازی کمپین سئو به ذهن شما هم سرازیر می شود. کلمات کلیدی Market-Defining عمدتاً کلی و عمومی هستند و رتبه گیری برای آن ها در نتایج جستجو بسیار دشوار است، اما نباید ذره ای از اهمیت آن ها غافل شد زیرا دقیقاً کلماتی هستند که نوع کسب و کار شما را به مخاطبان معرفی می کنند.
ارتباط با این افراد در شبکه های اجتماعی یکی از راه های مفید برای ایجاد یک گفتگوی دو نفره است که هم موجب افزایش سطح دانش و اطلاعات تخصصی شما می شوند و هم ارزش وب سایت شما را به رخ رقیبان می کشد.
کلمات کلیدی Competing Company Names
نام شرکت ها و کمپانی های رقیب یا به اصطلاح\xa0Competing Company Names همانند اسامی رهبران فکری صنایع چندان نمی توانند برای سئو درون سایت مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از این کلمات کلیدی سئو در اخبار، وبلاگ های خبری و گروه های مختلف می توانید از میزان محبوبیت و تصور مخاطبان از رقبای خود به خوبی آگاه شوید. همچنین با جستجوی نام آنها می توانید به اخبار رقبا سرک بکشید و موقعیت و میزان پیشرفت خود را با آنها مقایسه کنید.
کلمات کلیدی Related Vertical
علاوه بر این، امروزه فروشگاه های زنجیره ای با راه اندازی وب سایت های تخصصی به انتشار مطالبی برای معرفی محصولات و فروشگاه های محلی خود می پردازند و کاربران در حالی که به دنبال فواید مواد غذایی، تنوع محصولات بهداشتی و ... هستند با مطالبی مواجه می شوند که در کنار ارائه اطلاعات مفید، به معرفی شعبه های فروشگاه های زنجیره ای و محصولات آنها پرداخته اند.
و اما نتیجه گیری!
از آنجایی که جستجوی این نوع کلمات کلیدی جستجوی زیادی دارند، قرار گرفتن در رتبه های اول در نتایج جستجو برای آنها بسیار دشوار است. همچنین، مشکلی که در این نوع کلمات کلیدی وجود دارد این است که قصد و نیت کاربران در آن مشخص نیست. برای مثال وقتی فردی در گوگل کلمه موبایل را جستجو می کند، مشخص نیست که به دنبال خرید موبایل است یا به دنبال نرم افزاری خاص برای موبایل. با این حال با استفاده از این کلمات کلیدی می توانیم متوجه شویم که چه مفاهیمی یا موضوعاتی نزد کاربران اینترنت محبوبیت دارد.
2. کلمات کلیدی عبارتی یا Middle Tail
خب، بهتر است از همین ابتدا بدانید که بدون کلمات کلیدی سئو، استراتژی محتوایی و بهینه سازی وب سایت تان راه به جایی نخواهد برد. از هر نظر که فکرش را بکنید، کلمات کلیدی برای موفقیت یک وب سایت لازم و ضروری هستند. کلمات کلیدی نقش مهمی در لینک بیلدینگ، جذب ترافیک و افزایش فروش آنلاین وب سایت ها ایفا می کنند. درست است که شما می توانید هر عبارتی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید، اما مطمئن باشید برای انتخاب کلمات کلیدی باید استراتژی هدفمندی را پیش بگیرید.
پس از آنکه کلمات کلیدی خود را پیدا کردید، آنها را بر اساس اهمیت و نوعشان دسته بندی کنید و سپس برنامه ریزی کنید. مطمئناً با استفاده از این کلمات کلیدی می توانید وب سایت خود را در مسیر درست قرار دهید.
آیا آن ها پیش از خرید محصولات من از عبارت بازار غواصی استفاده می کنند؟ بازار غواصی در شب چطور؟ آیا مخاطبان هدف، کسب و کار من را با کلمه غواصی می شناسند؟ کمی بعید به نظر می رسد! کاربرانی که به دنبال اطلاعاتی از کسب و کار شما باشند، احتمالاً به عبارات زیر هم فکر می کنند:
- خرید وسایل غواصی
- فروش وسایل غواصی در شب
- فروشگاه تجهیزات غواصی
کلمات کلیدی User Intent، در حقیقت بیانگر قصد و نیّت کاربران از جستجو در اینترنت است. همان گونه که می دانیم کاربران با اهداف متنوعی به وب سایت ها سر می زنند. عده ای برای خواندن اخبار روزانه و عده ای برای دریافت یک سرویس یا محصول؛ برخی برای یادگیری دستور پخت یک غذا و بعضی دیگر برای وارد شدن به شبکه های اجتماعی از موتورهای جستجو استفاده می کنند. در حقیقت می توان گفت که همه کاربران تقریباً سه هدف کلی برای جستجو در اینترنت دارند که این اهداف در قالب سه نوع کوئری جستجو User Intent نمایان می شود.
\xa01. کلمات کلیدی Informational
همانطور که گفتیم سئو تنها راهکاری برای سازگاری با موتورهای جستجو نیست، بلکه شیوه ای برای ایجاد بهترین تعامل با مشتریان و مخاطبان است. زمانی که صحبت از بررسی و تحقیق کلمات کلیدی به میان می آید، بهترین نصیحتی که وجود دارد این است که صبور باشید و هیچ وقت از تحقیق کردن دست نکشید. هرچه بیشتر جستجو کنید، کلمات کلیدی بهتری خواهید یافت.
هدف از جستجوی چنین کلماتی انجام یک معامله آنلاین در قالب خرید یک محصول فیزیکی یا سرویس اینترنتی است. برای مثال کوئری های جستجوی دانلود کتاب، خرید موبایل آیفون 7 و سرویس اینترنت پرسرعت جزو کلمات کلیدی سئو معاملاتی (همان Transactional) دسته بندی می شوند.
برای مثال هنگامی که یک وب سایت با محوریت آموزش تولید محتوا دارید می توانید عبارات زیر را به عنوان کلمات کلیدی سئو انتخاب نمایید:
- آموزش تولید محتوا
- کلمات کلیدی
- کلمات کلیدی سئو
- آموزش سئو
- کپی رایتینگ
- آموزش لینک بیلدینگ
- و ...
کلمات کلیدی Geo Targeting
یک بازاریاب محتوای خبره باید بتواند جستجوی کاربران را به مسیر درست هدایت کند. در این بخش از مقاله قصد داریم انواع کلمات کلیدی سئویی را به شما معرفی کنیم که بازاریابان محتوا باید با آنها آشنا باشند. مطمئناً این نوع کلمات کلیدی با شناخت از ذهنیت کاربران به وجود آمده اند.
کلمات کلیدی Market-Defining
به طور کلی می توان گفت انواع کلمات کلیدی سئو شامل 2 دسته User Intent و Search Volume هستند که هر یک، زیر مجموعه های خاص خود را دارند. معیار تقسیم بندی کلمات کلیدی سئو در این دسته بندی بر اساس مفاهیم مورد نظر کاربران موتورهای جستجو و تعداد دفعات جستجوی کلمات است.
تقسیم بندی کلمات کلیدی بر اساس User Intent
البته گفتنی است که برخی دیگر معتقدند که در اینجا نوع دیگری از کلمات کلیدی با عنوان Commercial نیز وجود دارد. کلمات کلیدی Commercial زمانی به کار می روند که کاربر قصد جستجوی یک محصول را دارد، اما فعلاً قصد خرید آن را ندارد.
3. کلمات کلیدی Navigational
کلمات کلیدی سئو که در بالا به شما معرفی کردیم برای این بود که بتوانید با ذهنیت کلی کاربران جستجوگر آشنا شوید و بدانید که جستجوی کاربران چگونه صورت می گیرد. با این حال جستجو در گوگل ارتباطی دو طرفه بین بازاریابِ محتوا و کاربران است. درست است که آشنایی با ذهنیت کاربران در جستجوی اینترنتی می تواند به انتخاب کلمات کلیدی مناسب منجر شود، اما نباید نقش کارشناس تولید محتوا و سئوکار در این میان نادیده گرفته شود.
کاربران معمولاً با هدف انتقال به یک وب سایت خاص، کلمات کلیدی Navigational را در گوگل جستجو می کنند. استفاده از این نوع کلمات کلیدی زمانی اتفاق می افتد که کاربر می خواهد به وب سایت خاصی مراجعه کند، اما دامنه آن سایت را نمی داند. برای مثال کوئری های جستجویی مانند دیجی کالا، فیسبوک، توئیتر و آمازون از جمله کلمات کلیدی Navigational هستند. در نتیجه کاربران با کلیک بر روی اولین لینک حاصل از جستجو به مقصود خود می رسند.
تقسیم بندی کلمات کلیدی بر اساس Search volume
کلمات کلیدی مرتبط و هم گروه به مجموعه کلماتی که به کسب و کار شما مرتبط هستند گفته می شود. این کلمات دسته بندی مشخصی ندارند و می توانند به تولیدکنندگان یا مشتریان ارتباط داشته باشند؛ اما استفاده از این مجموعه کلمات کلیدی سئو چه سودی برای شما خواهد داشت؟
در هر حال کلمات کلیدی Market-Defining هر چه باشند در سئوی داخلی سایت (On-page SEO) نقش مهمی ایفا می کنند. این کلمات باید با تراکم مناسبی در صفحات وب سایت استفاده شوند زیرا با ذهنیت مشتریان تان نزدیک هستند. همچنین، این نوع از کلمات کلیدی در فرآیند لینک بیلدینگ بسیار مهم هستند و باید توجه ویژه ای به آن ها شود. عبارات Market-defining برای شروع یک متن خلاقانه بسیار مفید خواهند بود، تنها کافی است که این کلمات را در جملات یا سؤالات مناسبی جای دهید.
کلمات کلیدی Customer-Defining
کلمات کلیدی Product-Defining می توانند شما را به طور مستقیم به هدف برساند و تنها باید یک نامِ مفهوم و مشخص داشته باشند. به این ترتیب یا شما را به واسطه فروش محصول به هدف می رسانند یا به علت عدم رضایت مشتریان از کیفیت یا قیمت محصولات به فروش منجر نمی شوند. این کلمات کلیدی سئو برای استفاده در داخل سایت و محتوای وبلاگ تان فوق العاده هستند.
کلمات کلیدی Industry Thought Leaders
برای فهم این مطلب تصور کنید که وب سایتی با محوریت فروش لوازم غواصی دارید. اگر قرار باشد از کلمات کلیدی معرف بازار یا Market-defining در محتوای وب سایت خود استفاده کنید، احتمالاً فهرستی مشابه موارد زیر را انتخاب می کنید:
- تجهیزات غواصی
- تجهیزات غواصی در شب
- غواصی کردن و ...
ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
021-41897070داخلی 3