چند وقتی است که موج حمایت برندهای بزرگ از رویدادهای فرهنگی به راه افتاده و یکی از تازه ترین اشکال این حمایت، حضور بانک گردشگری به عنوان حامی و سرمایه گذار در فیلم انیمیشنی «شنگول و منگول» است. نام و لوگوی بانک گردشگری که با شعار «حامی فرهنگ و هنر» شناخته می شود، این روزها در بیلبوردهای تبلیغاتی «شنگول و منگول» در کنار کاراکترهای انیمیشنی محبوب فیلم می درخشد و کودکان و نوجوانان را به تماشای این اثر هنری در سینماهای کشور دعوت می کند.
انیمیشن های ایرانی تا همین چند سال پیش، در تایمینگ و فضاسازی و رنگ و نور و اجرا مشکلات فراوانی داشت، ولی انیمیشن «شنگول و منگول» به باور منتقدان و کارشناسانی مثل بهرام عظیمی، از استانداردهای بالاتری نسبت به انیمیشن های وطنی برخوردار است و به لطف حمایت بانک گردشگری و استفاده ی مناسب از فناوری، فرآیند تولید یک انیمیشن حرفه ای و تمام عیار را به درستی طی کرده است.
فیلم انیمیشنی شنگول و منگول، از ۳۰ آبان اکران شده و با حضور بازیگران سرشناسی مثل هوتن شکیبا، محمدرضا علیمردانی، آشا محرابی، بهنوش بختیاری، حامد آهنگی و … به عنوان صداپیشه، یکی از پرمخاطب ترین فیلم های گروه سنی کودک و نوجوان به شمار می رود.