تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند.
پس کاربران (مشتریان بالقوۀ شما) به گوگل اعتماد زیادی دارند. حالا اجازه دهید ادامه این بحث را با یک مثال برایتان پیش ببرم؛
دوره تحقیق کلمات کلیدی
گورخر در واقع یک آپدیت برای الگوریتم هسته گوگل است که برای حذف فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و قلابی ساخته شده است. فروشگاه هایی که استاندارهای لازم را ندارند و انتظارات اولیه کاربر را برآورده نمی کنند
عمل نشانه گذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا نشانه گذاری اسکیما می گویند.\xa0 کدهای اسکیما به گوگل کمک می کند تا راحت تر بتواند محتوای صفحه شما درباره چیست تا در نتایج مرتبط در رتبه بندی قرار بگیرید.
حالا در این مقاله درباره تکنیک های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف می زنیم، با سئو داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می شویم. در پایان لیستی از الگوریتم های مهم گوگل را آورده ایم و یک فایل چک لیست سئو برای شما آماده کرده ایم.
ما در نوین یک مقالۀ خوب در مورد تحقیق کلمات کلیدی داریم و صفر تا صد این مبحث را آن جا توضیح داده ایم. توصیه می کنم حتماً این مقاله را بخوانید. یا اگر به دنبال یک آموزش عملی و کامل هستید دوره تحقیق کلمات کلیدی نوین مناسب شماست!
منظور از سئوی کلاه سفید تکنیک هایی است که بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام شده و باعث می شوند رتبۀ سایت به طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل ترفیع پیدا کند.
مسلماً بله! گوگل رفتار کاربران را بررسی و ذخیره می کند، پس طبیعتاً رفتار کاربران روی سئو هم تاثیر خواهد گذاشت. اما چگونه؟
\xa0
الگوریتم Mobile First Index گوگل (2016)
متاسفانه برخی از دوستان وبمستر و کارشناس محتوا در این مورد کمی خساست به خرج می دهند و فکر می کنند که این کار باعث بالا رفتن ارزش سایت رقیب می شود. خب این موضوع کاملاً درست است؛ اما حُسن این کار در چیست؟
بعد از اضافه شدن الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل، تعداد زیادی از سایت هایی که بیش از حد از یک کلمۀ کلیدی خاص استفاده کرده بودند جریمه شدند و جایگاه خوبشان را در گوگل از دست دادند.
الگوریتم گورخر (Zebra) گوگل (2013)
نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آن ها و استفاده از تگ Alt است. تگ Alt به موتورهای جستجو کمک می کند متوجه موضوع عکس و ارتباط آن با متن شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تگ alt می توانید به مقالۀ تگ آلت چیست در وبلاگ ما مراجعه کنید.
تصور کنید شما یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید. با ابزارهای مربوط به آمار جستجوی هر عبارت در گوگل متوجه می شویم مردم با عبارت های مختلفی روزانه حدود ۸ هزار بار برای «خرید موبایل» یا عبارت های مشابه جستجو می کنند.
ما تجربه های خودمان را در چندین مقاله منتشر کرده ایم. مقالاتی که مبتنی بر منابع معتبر و تجربه هستند و مهم تر از همه سعی کردیم به زبان ساده برای همه قابل درک باشند.
اولین منابع مورد اعتماد مطالب و کانال های بخش جستحوی گوگل هستند. توصیه های پشتیبانی موتور جستجوی گوگل، کانال های یوتیوب مهندسان جستجو در گوگل، اکانت های توییتر و روابط عمومی و وبلاگ های رسمی گوگل همه اولین و مهم ترین منابع آموزش سئو هستند.
الگوریتم فرد روی حجم تبلیغات موجود در سایت و لینک های خارجی تمرکز دارد. این الگوریتم محتوای صفحات را بررسی می کند و تعداد لینک های خارجی موجود در هر بخش را اندازه می گیرد؛ اگر محتوای صفحه بی کیفیت باشد و در آن از تعداد زیادی لینک خارجی استفاده شده باشد، در برابر جریمۀ الگوریتم فرد قرار می گیرد.
همیشه سعی کنید در حالی که بهترین کارتان را انجام می دهید حواستان به رقبا هم باشد و آن ها را هم رصد کنید. این ابزار در این کار به شما کمک می کند. به صفحۀ SpyFu بروید و آدرس سایت رقیبتان را وارد کنید. اسپای فو اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز، استراتژی لینک سازی، این که بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و ... را به شما نشان می دهد. فکر می کنم در جایی که رقابت شدید است دانستن این موارد به شما کمک زیادی بکند.

هرکدام از الگوریتم های گوگل چه تاثیری روی سئوی سایت دارند؟
البته همین داده ها هم ارزشمند هستند. در واقع ما نمی دانیم که آیا گوگل واقعاً فقط به این اندازه از داده ها اکتفا می کند یا این که تمام رفتار کاربران را از تمام سرویس ها زیر نظر دارد.
حرف آخر: یک سئوکار حرفه ای همیشه باید به روز باشد
دانلود_چک_لیست-سئو
منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش داده شدن در قسمت توضیحات گوگل نوشته می شود (مانند تصویر زیر).
اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد.
\xa0
الگوریتم دزد دریایی (2014 Pirate)
سئوی خارجی مکمل سئوی داخلی سایت است. منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی) انجام می دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم.
چک لیست سئوی خارجی سایت
بد نیست که بدانید متخصصان، تکنیک های سئو را در سه گروه مختلف دسته بندی کرده اند. این گروه ها عبارتند از: سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری.
سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!
از سیستم عامل اندروید تا سرویس ایمیل و ده ها سرویس دیگر مثل مرورگر کروم، گوگل آنالیتیکس و... همه متعلق به شرکت گوگل هستند. گوگل به اقیانوسی از اطلاعات مردم و رفتار کاربران دسترسی دارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی می ماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است.
روش های مختلفی برای لینک سازی خارجی وجود دارد که برخی از آن ها جزو تکنیک های کلاه سیاه محسوب می شوند و برخی دیگر کلاه سفید. توصیۀ ما استفاده از تکنیک های کلاه سفید است. برای مثال تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت که باعث می شود سایت ها و وبلاگ های دیگر از مطالب شما استفاده کنند و به سایتتان به عنوان منبع لینک بدهند، جزو تکنیک های کلاه سفید است و خرید بک لینک های اسپم (لینک هایی که از سایت های بی کیفیت خریداری شده اند) جزو تکنیک های سئوی کلاه سیاه.
حتما بخوانید: لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن 4.0 گوگل
مهم ترین این منابع موارد زیر هستند:
مثلاً گاهی سئوکارها تعداد زیادی صفحۀ جعلی در شبکه های اجتماعی مختلف (توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، گوگل پلاس و ...) ایجاد می کنند و از این صفحات به سایت خودشان لینک می دهند. خب گوگل فعلاً نمی تواند تشخیص دهد که تمام این صفحات متعلق به خود شما هستند، بنابراین می توانید فیدبک خوبی از آن ها بگیرید. اما بعید هم نیست که تا چند وقت دیگر این راز هم بر ملا شود و دچار جریمۀ گوگل شوید!
ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
افزایش ترافیک وب سایت شما
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.پس شاید چند روزی جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید.
حتما بخوانید: تکنیک متقاعدسازی: پای خود را لای درِ فروش بگذارید!
توصیه من این است که تا وقتی در زمینۀ سئو حرفه ای نشده اید و با ساختار گوگل و طرز کار الگوریتم های آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش استفاده نکنید. چون گاهی یک اشتباه کوچک می تواند سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد و به آن آسیب بزند. در مقاله سئوی کلاه خاکستری می توانید با تکنیک های این روش آشنا شوید.
سئو (SEO) چه بخش هایی دارد؟
قبل از هر چیزی سعی کنید در صد کلمۀ اول محتوایتان از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. در ادامه هم کلمات کلیدی را طوری در متن توزیع کنید که هم گوگل منظور شما را بفهمد و هم اینکه لطمه ای به مفهوم مقاله وارد نشود. چون به هر حال جستجوی معنایی (Semantic Search) گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در نظر گرفتن بار معنایی آن ها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید.
لینک سازی داخل سایت
سعی کنید در هر مطلب 2 تا 5 لینک به سایر مطالب داشته باشید. چرا؟ چون این کار باعث می شود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند، پس این فرایند به طور خود به خود باعث افزایش بازدید سایت شما می شود.
- لینک دادن به وب سایت های خوب دیگران
کار الگوریتم Paraphrasing این است که محتوای سایت را خلاصه می کند و برای کاربرانی که از گوگل سوال پرسیده اند نمایش می دهد. تصویر زیر نمونه ای از عملکرد الگوریتم Paraphrasing است. من هنوز سایت های فارسی را که به این شکل توسط الگوریتم Paraphrasing شناسایی شوند ندیده ام، اما در مورد سایت های انگلیسی، محتواهایی که بیشتر حالت پرسش و پاسخ دارند مورد توجه الگوریتم پارافریسینگ قرار می گیرند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پست هایی که حداقل یک عکس در آن ها به کار رفته نسبت به پست هایی که بدون عکس هستند جایگاه خیلی بالاتری دارند.
سئوی خارجی سایت چیست؟
نویسنده: تیم تحریریه روحانی نژاد