سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO
انتشار: آذر 05، 1401
بروزرسانی: 26 خرداد 1404

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO

تو دوره فرصت های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

شروع می کنم

منظور از انکر تکست همان عنوان لینک است که در همین جمله هم با رنگ آبی مشخص شده است (با کلیک روی لینک آبی به صفحۀ انکرتکست چیست هدایت می شوید). حالا چطور باید انکر تکست ها را بهینه کنیم؟

  • از کلمات کلیدی در انکرتکست ها استفاده کنید.
  • انکر تکست باید مرتبط با موضوع صفحۀ لینک شده باشد.
  • برای انکر تکست ها استراتژی داشته باشید. برای آشنایی کامل با استراتژی و نحوۀ بهینه سازی انکر تکست ها مقالۀ «چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟» را بخوانید.
  1. بهینه سازی توضیحات متا یا Meta Description

  • تا جای امکان سعی کنید کلمۀ کلیدی هدف را در ابتدای عنوان سئوی صفحه قرار دهید
  • بهعنوان\xa0 صفت و جزئیات دیگری (مثل راهنما، بررسی، 2018، برترین) اضافه کنید.
  • تعداد کلمات عنوان کمتر از 55 کاراکتر باشد.
  • عنوان مطلب یا عنوان سئو را حتماً داخل تگ <H1> قرار دهید. (برخی سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به طور خودکار این کار را انجام می دهند)
  1. رعایت ساختار در نوشتار متن (بهینه سازی H1، H2 و H3)

سئو مجموعه ای از کارها برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است. سایتی که روی سئو آن کار نکرده اند مثل انسانی است که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد می زند کسی صدایش را نمی شنود.

«بهینه سازی برای موتورهای جستجو»

وظیفۀ الگوریتم مرغ مگس خوار نشان دادن مرتبط ترین و دقیق ترین نتایج به کاربران است؛ برای همین هم به جای تمرکز روی یک کلمۀ کلیدی خاص، واژه های هم معنی را نیز در نظر می گیرد.

وبسایتی که در نتایج نخست یا حداقل صفحه اول نتایح جستجو دیده نمی شود دقیقاً وضعیت مشابهی با انسان گیر افتاده ته چاه دارد.

تا الان که سال 2022 هستنیم الگوریتم جدیدی اضافه نشده است ولی گوگل همیشه در حال آپدیت و هوشمند کردن الگوریتم هایش است.

بخش دوم منابع آموزش سئو، وبلاگ سرویس دهنده های خدمات سئو، تحلیل گرها و وبسایت های خبررسانی سئو هستند:

  1. بهینه سازی انکرتکست ها

پس یادتان باشد: هنگام تولید محتوا یا طراحی سایت حتماً کاربران را در نظر بگیرید و ظاهر و محتوای سایت را طوری پیاده کنید که به درد کاربران بخورد و آن ها را در صفحۀ شما نگه دارد.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

با تهیه گواهی (SSL (Socket Secure Layer از شرکت ارائه دهندۀ هاست، می توانید در صفحات مهم سایتتان به جای پروتکل Http از پروتکل Https یا همان پروتکل امن انتقال اَبَر متن استفاده کنید. برای آشنایی با مفاهیم http، https و SSL دو مقاله در وبلاگ نوین داریم که می توانید آن ها را بخوانید:

به دنبال خدمات سئو هستید؟

الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متن های کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بی کیفیت او را به شدت عصبانی می کند. در صورتی که مورد خشم پاندا قرار گرفتید و جریمه شدید، با اصلاح و به روزرسانی صفحات ضعیفتان می توانید شانس این را داشته باشید که جایگاه قبلی تان را پس بگیرید.

  • الگوریتم پنگوئن (penguin) گوگل (2012)

خب، برای انجام سئوی داخلی سایت دقیقاً باید چه کار کنیم؟ نظر من این است که از چک لیست جادویی سئوی داخلی استفاده کنید!

چک لیست سئوی داخلی سایت

توصیه می کنم برای آشنایی بیشتر با تاثیر سرعت سایت روی سئو و همینطور روش های افزایش سرعت سایت، راهنمای کامل سرعت سایت را بخوانید.

Woorank: چک کردن وضعیت سئوی سایت

فایل متنی robot.txt که در هاست وب سایت شما بارگذاری می شود، حاوی یک سری دستور برنامه نویسی است که با ربات های موتور جستجو ارتباط برقرار می کند. اما چرا؟

حالا یک سوال: شما وقتی برای چیزی در گوگل جستجو می کنید جواب سوال یا نیاز خود را کجا پیدا می کنید؟ خیلی کم پیش می آید چیزی که دنبالش هستیم را در نتایج اول یا نهایتاً در صفحه اول پیدا نکنیم.

به قول شاعر: ترسم که به کعبه (رتبه اول گوگل) نرسی ای اعرابی (وبمستر) کاین ره که تو می روی به تُرکستان (نتایج آخر گوگل) است. آره پس حواستون باشه :)

سئوی کلاه خاکستری: ما خوبیم! ولی نه همیشه.

منظور از سئوی داخلی، بهینه سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با هدف رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش ترافیک سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می خوانند، موضوع آن را درک می کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می شناسند.

این بود تمام آن چیزهایی که برای شروع یادگیری سئو لازم است بدانید. اگر تازه کار بودید الان دیگر تازه کار نیستید! چون حالا نگاه درستی به SEO پیدا کرده اید. بعد از این هم پیشنهاد می کنیم حتماً نوین را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید یا در خبرنامه عضو شوید چون یک سئوکار حرفه ای همیشه باید به روز باشد و هر وقت اتفاقی در دنیای سئو رخ دهد حتماً در وبلاگ نوین درباره اش می نویسیم.

در کل کارهایی که برای سئو انجام می شود را به بخش ها یا حوزه های مختلفی تقسیم می کنند. یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت و مسائل فنی سایت است. به این سه بخش کارها سئو یا بهینه سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می گویند.

سئوی داخلی سایت چیست؟

تمرکز اصلی الگوریتم موش کور بر سئوی محلی است و به کسب و کارهای محلی کمک می کند که رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست آورند. قبل از این الگوریتم برای کسب و کارهای کوچک سخت بود که با بزرگ ها رقابت کنند و لی گوگل کاری کرد که هنگام سرچ کاربر، نتایج محلی نزدیک هم به او نشان داده شود.

  • الگوریتم فرد (Fred) گوگل (2017)

در حال حاضر هوش مصنوعی است که نتایج را رتبه بندی می کند. این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان درست است و یک خبر بد برای آنهایی که دنبال دور زدن گوگل هستند. چرایی این حرف را در ادامه متوجه خواهید شد.

انواع تکنیک های سئو و توصیه های لازم!

گوگل با الگوریتم کافئین سیستم ایندکس خود را اصلاح کرد. این سیستم جدید به گوگل اجازه می داد صفحات را به شکل موثر تری بررسی و ذخیره کند. در واقع با کمک این الگوریتم، گوگل می توانست صفحات بیشتری را در زمان کمتر ایندکس کند، در واقع نه تنها سرعت خواندن اطلاعات، بلکه حجم اطلاعاتی که ربات ها قادر بودن در طول یک بازه زمانی مشخص مرور کنند را متحول کرد.

  • الگوریتم پاندا (Panda) گوگل (2011)

تحقیق کلمات کلیدیکلمات کلیدی سنگ بنای موفقیت کسب و کار شماست. پس قبل از هر چیز، این مهارت مهم و کار با ابزارها را در دوره تحقیق کلمات کلیدی آکادمی نوین بیاموزید.

ربات ها با بررسی لینک های درون این صفحه، راحت تر می توانند صفحات را پیدا کرده و آن ها را بررسی کنند.

6. ریسپانسیو بودن سایت یا هماهنگی با گوشی های موبایل

اولاً با این کار به گوگل نشان می دهید که محتوای صفحۀ شما مرتبط با آن صفحۀ خوبی است که لینک کرده اید و شاید حتی این پیغام را به گوگل برسانید که مطلبی کامل تر از نوشتۀ رقیب تولید کرده اید. از طرف دیگر این کار شما نیت خوب شما را به رقبا نشان می دهد و احتمال دارد که آن ها هم دلشان نرم شود و لینک سایت شما را در سایتشان قرار دهند :D.

  1. بهینه سازی تصاویر سایت

گوگل با الگوریتم mobile first index اعلام کرد که از این به بعد نسخۀ موبایل هر سایت را به عنوان نسخۀ اصلی در نظر می گیرد! این یعنی ربات های خزندۀ گوگل که مسئول بررسی محتوا و ایندکس کردن سایت ها هستند، در ابتدا به سراغ نسخۀ موبایل یک سایت می روند. در واقع ملاک اصلی گوگل برای رتبه بندی یک سایت، نسخۀ موبایل است و نسخۀ دسکتاپ در جایگاه دوم قرار دارد!

  • الگوریتم رنک برین (RankBrain) گوگل (2016)

حضور و فعایت در شبکه های اجتماعی دو مزیت بزرگ برای شما دارد.

یک منبع عالی برای درک فکر و سیاست ها موتور جستجوی گوگل، کتابی است به نام «راهنمای ارزیاب های گوگل» که با خواندنش متوجه می شوید گوگل چطور فکر می کند و چه معیارهایی برای رتبه بندی اهمیت دارند.

لیست کامل الگوریتم های گوگل از 2003 تا 2022

و... بالاخره وعدۀ گوگل عملی شد. کم کم سایت هایی که ریسپانسیو نبودند موقعیتشان را از دست دادند و به رتبه های پایین تری رسیدند. پس در زمان طراحی سایت این نکته را حتماً لحاظ کنید و سایتی طراحی کنید که ریسپانسیو باشد.

7. استفاده کردن از کدهای نشانه گذاری اسکیما

با دانستن و درک دیدگاه گوگل دیگر نیاز نیست نگران تغییراتش باشید. چون اکثر تغییرات برای مقابله با دور زدن ها و دستکاری ها ایجاد می شوند یا راهکاری هستند برای دستیابی به اهداف گوگل.

به قول معروف گوگل آنقدر اطلاعات از ما دارد که بهتر از مادرمان ما را می شناسد!

مطالعه کردن قدم اول یادگیری سئو است. بعد از یادگیری باید خودتان آموخته ها را در عمل انجام دهید و تجربه به دست آورید.

لینک سازی در بخش سئوی داخلی سایت به دو دسته تقسیم می شود:

  • لینک دهی به سایر مطالب یا محصولات وب سایت خودتان

گوگل وبمستر تولز یا کنسول جستجوی گوگل یکی از مهم ترین ابزارهای گوگل است. اگر هدف شما حرفه ای شدن استفاده از این ابزار را به خوبی یاد بگیرید. اطلاعاتی که Google Search console در اختیارتان قرار می دهد عبارتند از:

  • لینک های داده شده به سایت شما
  • لینک های داخلی
  • جریمه های گوگل
  • نحوه نمایش در موبایل (ریسپانسیو بودن)
  • تجزیه و تحلیل جستجوها
در این قسمت به بررسی بخش های مختلف سئوی خارجی سایت می پردازیم. لطفاً این نکات را با دقت بخوانید و اگر تجربه ای در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید.

  1. \xa0استفاده از لینک سازی خارجی

الگوریتم کبوتر روی نتایج مرتبط با مکان (Location) تمرکز دارد. الگوریتم کبوتر گوگل برای کسب وکارهای محلی یک فرصت عالی ایجاد کرده است تا بتوانند جزو نتایج اولیۀ جستجوهای کاربران نزدیک به خودشان باشند. برای مثال وقتی که در گوگل جستجو کنید کافه های نزدیک من، فقط کافه هایی که در مناطق نزدیک به شما نشان داده می شود.

  • الگوریتم Mobilegeddon گوگل (2015)

شما باید برای دیده شدن سایت و صفحات آن، به ربات های گوگل کمک کنید. چطور؟ یکی از بهترین راهکارها، ایجاد یک ساختار قابل پیگیری و دنبال کردن در سایت است.

در یادگیری سئو چند نکته وجود دارد که قبل از شروع باید به آنها توجه کنید تا خودتان را با صدها مقاله، نکته و کتاب آموزش سئو گیج نکنید.

  • برای یادگیری سئو اول باید اصول و کلیات آن را یاد بگیرید. بخشی از این مفاهیم با دیگر تخصص ها مثل تولید محتوا، تجربه و رابط کاربری و طراحی وبسایت هم پوشانی دارند. یعنی سئو یک تخصص مستقل نیست.
  • اول سراغ دستورالعمل ها و مطالب تایید شده از طرف گوگل بروید. کارهایی که نتیجه آنها قطعی و موثر است را یاد بگیرید و بعد از تسلط روی آنها با مطالعه آموخته های خود را به روزرسانی کنید.
  • سئو مبتنی بر داده، آمار و تحلیل است. امکان دارد هر کاری روی بهبود سئوی وبسایت تاثیر بگذارد اما فقط در صورتی می توان آن را به دیگران توصیه کرد که به شکل گسترده آزمایش و تحلیل شود.
  • تکنیک ها و توصیه های سئو براساس موضوع کار متغیر هستند. برای مثال وبسایت های پزشکی و سلامت نکاتی را باید رعایت کنند که در وبسایت های تفریحی مهم نیست.
  • بیشتر منابع دست اول سئو مثل تحلیل های منتشر شده در اینترنت یا کتاب ها به زبان انگلیسی هستند؛ پس بدون مهارت خواندن زبان انگلیسی یادگیری سئو سخت می شود.

کافیست وارد سایت Woorank شوید و در اولین کادری که می بینید لینک سایتتان را وارد کنید و اینتر را بزنید. در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخش های مختلف ساییتان را مشاهده می کنید که با سه رنگ مختلف جدا شده اند. رنگ سبز نشان دهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان می دهد که روی این بخش اصلاً کار نشده. با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده می شود که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

گوگل سرچ کنسول: دریافت اطلاعات اجمالی دربارۀ عملکرد سایت

اجازه دهید یک راست بروم سر اصل مطلب و تعریف سادۀ سئو (SEO) را به شما بگویم:

مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2022) منتشر شده اند. تمامی این مطالب از تجربیات شخصی ما در نوین و سایت های معتبر خارجی جمع آوری شده اند و قطعا به کار شما می آیند؛ پس با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

  1. بهینه کردن آدرس (URL) تمام صفحات سایت

آموزش های بیشتر سئو را در دسته بندی سئو آکادمی نوین بخوانید.



منبع: https://www.novin.com/blog/what-is-seo/

این روش سئو برعکس روش قبلی خیلی زودتر نتیجه می دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید! گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم های جدید است و دیر یا زود می تواند دست شما را بخواند.

خزنده ها اصولاً برای پیدا کردن صفحات جدید، از لینک ها کمک می گیرند. بنابراین صفحات شما باید به طور استاندارد لینک سازی داخلی داشته باشند.

2. فایل robot.txt

سئو تکنیکال به بهینه سازی وب سایت از نظر فنی اشاره دارد. بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال می کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب سایت، ربات ها، کدهای برنامه نویسی و... هستند.

چک لیست سئوی تکنیکال

گوگل در مقابل وبسایت ها یک سیاست پایدار و پیوسته دارد. یعنی با این که همیشه در حال به روزرسانی الگوریتم موتور جستجو است اما هدفی که دنبال می کند و نحوه تعامل آن با وبسایت ها تغییر زیادی ندارد.

به تصویر زیر نگاه کنید، همانطور که می بینید عنوان یا موضوع اصلی صفحه که در این جا آبنبات فروشی است با تگ <H1>، زیر شاخه های آبنبات فروشی که به دو دستۀ آبنبات شکلاتی و میوه ای تقسیم شده اند در تگ <H2> و زیر شاخه های آن ها نیز در تگ <H3> قرار گرفته اند. شما هم با توجه به موضوع و بخش بندی های متن تان باید ساختاری متناسب را ایجاد کنید و عنوان های هر بخش را با تگ های <H> جدا کنید.

دزد دریایی یکی از الگوریتم های مهم گوگل است که در سال 2014 به روزرسانی شد. وظیفه الگوریتم شناسایی محتوای دزدی (یا همان کپی) است!

برای اطلاع از سرفصل های دوره روی عکس کلیک کنید.

  1. بهینه سازی عنوان سئو یا Meta title

021-58438داخلی 1

از کجا و چطور سئو یاد بگیریم؟

روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق گوگل نیازهایشان را جست و جو می کنند، اضافه می شود. بر اساس آمار رسمی سایت گوگل روزانه بیش از 3.5 میلیارد سرچ در گوگل انجام می شود. حالا راحت می توانیم درک کنیم که چرا بیل گیتس می گوید که:

از طرف دیگر، در سال 2013 الگوریتم دیگری با نام مرغ مگس خوار به موتور جستجوی گوگل اضافه شد که وظیفۀ آن نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران بود. همانطور که در مقالۀ الگوریتم مرغ مگس خوار مفصلاً توضیح دادم، این الگوریتم در عین حال که محتوای سایت شما به صورت دقیق آنالیز می کند، رفتار کاربران را نیز زیر نظر دارد. برای مثال وقتی کاربران در صفحۀ نتایج سومین نتیجه را به اولین نتیجه ترجیح می دهند، یا بعد از ورود به یک صفحه فوراً آن را می بندند، به گوگل این پیغام را می دهند که این صفحه با جستجوی من مرتبط نبود یا محتوای خوبی نداشت.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به مجموعه ای از تاکتیک ها و دستورالعمل ها گفته می شود که اگر به درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می شوند.

چرا سئو اهمیت دارد؟

تمام این مقالات را می توانید در بخش آکادمی سئو ببینید و مطالعه کنید.

ابزارهای آنالیز سایت از نظر سئو بودن

در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایت هایی که ریسپانسیو یا همان واکنش گرا نباشند به جایگاه های پایین تر نتایج گوگل نزول خواهند کرد. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که وقتی صفحه را کوچک و بزرگ می کنید، یا در دستگاه های دیگری مثل موبایل و تبلت آن را باز می کنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد.

سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می کند تا سایت شما را شناسایی کرده، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط مثلا همین خرید موبایل سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. در حقیقت سئو به افزایش بازدید سایت شما کمک ویژه ای می کند.

عنوان سئو همان عبارتی است که در صفحۀ نتایج گوگل نمایش داده می شود. همیشه سعی کنید عنوان سئوی مطالبتان را جذاب بنویسید و نکات زیر را در آن ها رعایت کنید.

منظور از لینک بیلدینگ یا لینک سازی خارجی، دریافت لینک از سایت های دیگر به سایت خودمان است. موتورهای جستجوگر از لینک ها برای تعقیب وب سایت ها استفاده می کنند؛ آنها لینک های موجود در بین تک تک صفحات وب سایت تان را دنبال می کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک های موجود در بین وب سایت ها را زیر نظر دارند.

اگر شما در سئوی وبسایت همان خط و جهت گوگل را دنبال کنید پس هیچ نگرانی نباید داشته باشید چون می دانید مهندسان گوگل چطور فکر می کنند.

الگوریتم BERT کمک می کند تا گوگل ریزه کاری های زبان انسان را بهتر درک کند. تمرکز آپدیت برت روی نکات ریز دستوری، جملات و کلماتی که در\xa0محاوره\xa0به کار می روند و به خصوص روی\xa0عبارت های طولانی یا Long Tail Keywords\xa0است.

کاربران وقت کمتری روی سایت های کُند می گذارند و با بستن زودهنگام صفحه به گوگل می فهمانند که این سایت خوب نیست. حالا یکی از عوامل تاثیر گذار روی سرعت سایت چیست؟ حجم عکس ها! با بهینه کردن حجم عکس ها می توانیم به بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک می کنیم. توصیه می کنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وب سایت Optimizilla کمک بگیرید.

راستی اگر به جای سئوی کلاه سفید، سئوی اخلاقی را هم شنیدید تعجب نکنید؛ از بس که این روش بر پایه اخلاق و صداقت و درستی است به آن سئوی اخلاقی هم می گویند.

سئوی کلاه سیاه: ما تظاهر می کنیم که خیلی خوبیم!

در هر بخشی از دیجیتال مارکتینگ مثل محتوا، سئو و ... نیاز دارید که از این ابزار برای اندازه گیری و تحلیل استفاده کنید. در دوره سرچ کنسول نوین می توانید با هزینه کم این ابزار تحلیل را به صوت حرفه ای و عملی آموزش ببینید.

SpyFu: رصد کردن رقبا

هنگام تولید محتوا برای وبلاگ همیشه سعی کنید که ساختار را در نوشته هایتان رعایت کنید. برای رعایت ساختار عنوان را با سرنویس1 (H1)، تیترهای اصلی را با سرنویس2 (H2) و زیر شاخه های آن ها را با H3، H4 و... مشخص کنید. این کار هم گوگل را برای خواندن مطلبتان بهتر راهنمایی می کند و هم کاربران را.

صفحات 404 صفحاتی هستند که محتوای آن به طور کامل حذف شده است. شما باید ربات ها و کاربرانی که وارد این صفحات حذف شده می شوند را به کمک ریدایرکت ها به صفحات مرتبط (اغلب صفحه اصلی سایت) هدایت کنید

4. جلوگیری از وجود صفحات تکراری (duplicate content)

مزیت دوم: برندسازی می کنید؛\xa0در واقع شما با فعالیت در شبکه های اجتماعی چه بخواهید و چه نخواهید در حال برندسازی هستید! برای مثال معرفی یکی از مطالب مفید و باارزش سایتتان را در شبکه ی اجتماعی لینکدین قرار می دهید؛ با این کار توجه مخاطبان به مطلب شما جلب شده، دربارۀ آن صحبت می کنند، نظر می دهند و اگر آن را دوست داشته باشند با دیگران به اشتراک می گذارند. تمامی این فعالیت ها کمک بسیاری به برندسازی شما می کند.

سئوی تکنیکال سایت چیست؟

برای این که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه نشوید، همیشه از سایت های معتبر و مرتبط با موضوع سایت خودتان لینک بگیرید. اما اگر جریمه هم شدید، لینک سایتتان را از تمام صفحات اسپم و بی محتوا پاک کنید.

  • الگوریتم فرشنس (Freshness) گوگل (2012)

قبلاً در مورد اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت صحبت کردیم؛\xa0 شما می توانید با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights سرعت سایت تان را بررسی کنید و مطمئن شوید که بهینه است. در ضمن\xa0 این ابزار نقاط ضعف شما را هم می گوید و راه کارهایی برای بهبود آن ارائه می دهد.

برای اینکه با انواع روش های لینک سازی سایت آشنا شوید مقالۀ دیگر وبلاگ نوین را با عنوان «بک لینک نخرید، بک لینک بسازید!» بخوانید یا از «سری آموزشی لینک بیلدینگ برای افراد مبتدی» استفاده کنید.

  1. فعالیت در شبکه های اجتماعی

تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا می توانید استفاده کنید 155 تا 165 کاراکتر است؛\xa0در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید. سعی کنید خیلی ساده و راحت، طوری که هم گوگل متوجه شود و هم کاربر مقصود و کلیات محتوای صفحه را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید.

  1. رعایت کردن چگالی کلمات کلیدی

یکی از بخش هایی که گوگل به آن توجه می کند، آدرس صفحات مختلف سایت است. تجربه نشان داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاه تر، خواناتر و با موضوع محتوای شما مرتبط باشد، تاثیر بهتری روی سئو دارد. برای این که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید.

  1. تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research)

کلمۀ SEO از کنار هم قرار دادن حروف اول کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است. Search Engine Optimization یعنی چه؟ یعنی:

سایت های تبلیغاتی باید دقت کنند که اگر محتوای صفحاتشان از استاندارد یا کیفیت لازم برخوردار باشد، با وجود لینک دادن به سایت های خارجی جریمه نخواهند شد؛ پس اولویت با کیفیت محتواست.

  • الگوریتم BERT یا برت (2017)

در ضمن هر سوالی که داشتید از ما بپرسید، ما با کمال میل پاسخگوی سوال های شما دوستان عزیز خواهیم بود. راستی، این هم چک لیستی که قولش را داده بودیم:

برای شناخت کدهای اسکیما و طرز استفاده از آن ها مقاله اسکیما و روش استفاده از آن را بخوانید.

9. تهیه گواهی SSL

وظیفۀ این الگوریتم مبارزه با لینک سازی اسپم است. با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایت هایی که بک لینک های انبوهی از سایت های بی کیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند.

ما با تجربه ای که داریم پیشنهاد می کنیم همیشه سراغ منابع معتبر و شناخته شده بروید. منابعی که حرف های آنها براساس تحلیل آماری و آزمایش های متعدد است.

چگونه محتوای اثرگذار تولید کنیم؟حتما بخوانید: چگونه محتوای اثرگذار تولید کنیم؟

مثلاً اهمیت محتوای مفید همیشه در اولویت گوگل بوده و هست. هیچ وقت این دیدگاه تغییر نکرده است. این نظرات و سیاست های گوگل مخفی نیست. در زمان های مختلف گوگل اعلام کرده است هدفش از به روزرسانی ها چیست و در نهایت می خواهد به کجا برسد.

این آمار عالی است؛ یعنی ماهانه 8000 نفر قصد خرید موبایل دارند و در اینترنت به دنبال جایی برای خرید موبایل می گردند.

در زیر لیست کارهای مهمی که در سوی تکنیکال انجام می شود را با هم می خوانیم

1. ساختار بهینه شده برای ربات ها

گوگل با استفاده 200 معیار مختلف سایت ها را بررسی می کند. این معیارها به تفکیک توسط الگوریتم های گوگل بررسی می شود. در زیر لیست تمامی الگوریتم های گوگل که بیشترین تاثیر را در نتایج گوگل دارند برایش ما آورده ایم و توضیح دادیم هر کدام مسئول چه کاری هستند.

  • الگوریتم Hilltop (تپه) گوگل (2003)

پس با خواندن این مقاله اولاً یک نمای کلی از سئو را می بینید و دوماً دیگر کسی نمی تواند با حرف از سئو سرتان کلاه بگذارد. حتی می توانیم یک قدم جلوتر برویم! چطوری؟ ما در\xa0دوره پایه سئو تمام اصول و مقدمات سئو را و اینکه گوگل چطور کار می کند، آموزش داده ایم که پیشنهاد می کنیم برای درک کامل و تسلط روی مفاهیم و کارکرد سئو، حتما در آن شرکت کنید.

البته اینجا لازم است که به نکته ای اشاره کنم. درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد آدم نمی آورد. اما گوگل آنقدرها هم موتور نیست. یعنی آدم ها نمی گذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت ها را رتبه بندی کند.

مدل BERT می تواند مفهوم کلی یک کلمه را با بررسی کلماتی که قبل و بعد از آن آمده اند، پیدا کند،\xa0حروف اضافه جمله را بررسی کند\xa0و هدف کاربر از کل جمله را تشخیص دهد.

  • الگوریتم پارافریسینگ (Paraphrasing) گوگل (2018)

رنک برین از نظر بررسی و تفسیر کلمات هم معنی مشابه الگوریتم مرغ مگس خوار عمل می کند، اما بسیار پیچیده تر و پیشرفته تر است. تمرکز اصلی الگوریتم رنک برین تجربۀ کاربری یا UX است و می توان ادعا کرد که مدت زمان حضور کاربران در صفحات، ادامه پیدا نکردن جستجو در یک موضوع خاص، نرخ کلیک (CTR) در نتایج جستجو و ... از معیارهای مهم برای الگوریتم رنک برین هستند.

  • الگوریتم موش کور (Possum) گوگل (2016)

پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می تواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود. در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده اند را از دست داده اید.

خب حالا سئو را از چه منابعی یاد بگیریم؟

بهترین منابع آموزش سئو

پیشنهاد می کنم همین حالا یا بعد از مطالعۀ این مقاله چک لیست سئو\xa0که در پایان برای شما گذاشته ایم را دانلود کنید و اگر امکانش بود پرینت بگیرید. با این چک لیست می توانید به صورت منظم کارهای سئوی سایتتان را انجام دهید و پس از پایان هر بخش آن را علامت بزنید.

این سئو یعنی چی آخرش؟

021-41897070داخلی 3

آیا رفتار کاربران روی سئو تاثیر دارد؟

سئوی کلاه خاکستری به تکنیک هایی گفته می شود که قانونی و درست نیست اما طوری اجرا می شوند که گوگل متوجه نشود. به بیان دیگر سئوی کلاه خاکستری مشابه سئوی کلاه سیاه است اما نسبت به آن خطر کمتری دارد.

گوگل در مقابل محتواهای تکراری درون وب سایت شما ساکت نمی شیند و ترجیح می دهد اعتبار سئوتان را کاهش دهد. اما مثلاً چطور یک فروشگاه می تواند محصولات مشابه در وب سایتش داشته باشد؟

\xa0

راه حلش استفاده از تگ کنونیکال است که به گوگل می فهماند که از میان صفحات تکراری در سایتتان، کدام یکی نسخه اصلی است و کدام را در نتایج ایندکس نکند.

5. سایت مپ

ما هم در نوین همین مسیر را رفتیم. بعد از سال ها و مطالعه و تجربه توانستیم به جایگاه خوبی در گوگل برسیم و البته این تلاش همیشه ادامه دارد.

سایت مپ سایت هم یک فایل متنی با فرمت xml است؛ اما کارکردش با robot.txt فرق دارد. در\xa0 سایت مپ لینک همه صفحات و ب سایتتان قرار داده می شود؛ از صفحات مقالات گرفته تا برگه ها و...

تیتربندی متن: اهمیّت و استفاده درست از تگ هدینگ (H2، H1 و …)حتما بخوانید: تیتربندی متن: اهمیّت و استفاده درست از تگ هدینگ (H2، H1 و …)

تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن ها چه کلماتی را جستجو می کنند. اگر تحقیق کلمات را به درستی انجام دهید، هم مخاطبانتان را بهتر می شناسید و هم می توانید وضعیت سئوی سایتتان را بهتر کنید.

هر وقت از کارکنان و کارشناسان بخش جستجوی گوگل می پرسند که گوگل از چه اطلاعاتی برای تحلیل رفتار جستجوی کاربران استفاده می کند؟ آنها در جواب می گویند فقط رفتار کاربران موقع جستجو را رصد می کنیم. کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این.

گوگل آنالیتیکس (google-analytics) یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد گوگل است. با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید اطلاعاتی راجع به کاربران (جنسیت، سن، محل زندگی، مدت زمان ماندن در سایت و... )، آمار دقیق ترافیک سایت، نحوۀ ورود کاربران به صفحه، صفحاتی که کاربران بعد از ورود به سایت شما بازدید کرده اند، نرخ تبدیل کاربران به مشتری و اطلاعات دیگر را به دست آورید.

Google PageSpeed Insights: تست سرعت صفحات سایت

جواب دادن به سوال سئو چیست آسان است اما بدون اطلاع از نکات و روش های آن، سئو را در ذهن شما به یک افسانه تبدیل شود. سئو اصلاً افسانه نیست. در واقع سئو اصول و تکنیک هایی است که هرکسی می تواند یاد بگیرد.

\xa0

اینفوگرافیک: نکات مهم سئو داخلی سایتحتما بخوانید: اینفوگرافیک: نکات مهم سئو داخلی سایت

مزیت اول: به لینک سازی کمک می کند؛\xa0یعنی شما می توانید در شبکه های مختلف از جمله لینکدین و گوگل پلاس لینک هایی به مطالب سایتتان ایجاد کنید.

این فایل به شما کمک می کند نسبت به رفتار خزنده ها در مورد وب سایتتان، کمی کنترل داشته باشید. مثلاً می توانید به کمک فایل robot از آن ها درخواست کنید که صفحاتی مثل صفحه پرداخت و... سایتتان را ایندکس نکنند.

3. صفحات 404 و لینک های شکسته

برخی از این دایرکتوری های معتبر عبارتند از: Yahoo، Dmoz و Wikipedia. گوگل با استفاده از این دایرکتوری ها\xa0 توانست سایت های معتبر دیگر را هم شناسایی کند.

چک لیست سئو

\xa0الگوریتم Freshness برای حل مشکل کاربران در برخورد با محتواهای قدیمی به وجود آمد! وظیفه فرشنس این است که در موضوعاتی که جدید بودن محتوا مهم است، تازگی محتوا را بررسی کند و محتواهای جدید را بالاتر از محتواهای قدیمی نشان دهد.

در مقابل سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه قرار دارد. یعنی چه؟ یعنی برعکس سئوی کلاه سفید، در سئوی کلاه سیاه سعی بر فریب موتور جستجو، سوءاستفاده از ضعف ها و دور زدن قوانین آن است.

اگر جزو افرادی هستید که رتبۀ سایتشان را با لینک سازی اسپم از دست داده اند نگران نباشید؛ همیشه راه بازگشتی هست! شما می توانید تمام لینک های اسپم را پاک کنید و دوباره از راه درست اقدام به لینک سازی کنید.

فرایند سئوی کلاه سفید که بهترین و مناسب ترین روش سئو است، یک شبه انجام نمی شود و نیاز دارد که مدت زمان مشخصی پیوسته و دائما روی سایت خود کار کنید، در عوض به اصطلاح یک عمر راحتید، گوگل به شما اعتماد می کند و به این راحتی جایگاه شما را به دیگران نمی دهد.

برای مثال با اسکیما می توانید به گوگل بگویید که در این صفحه مقاله ای دربارۀ "دیجیتال مارکتینگ" با عنوان "سئوی داخلی" نوشتۀ "تیم نوین" داریم که به تازگی منتشر شده است.

الگوریتم هیلتاپ یا تپه گوگل در سال 2003 معرفی شد و هدفش شناسایی سایت های مرجع و دایرکتوری های معتبری بود که به سایت های کوچک دیگر لینک داشتند. فایده شناسایی دایرکتوری های معتبر چه بود؟ با شناسایی دایرکتوری های معتبر فرصت خوبی در اختیار سایت های کوچکی که در آن ها لینک داشت قرار می گرفت تا بتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند.

قبل از این که با الگوریتم های سئو آشنا شوید، به یک توصیه مهم توجه کنید.

گوگل در سال 2015 از الگوریتم جدیدی برای رتبه بندی سایت ها (در موبایل) خبر داد؛ این الگوریتم با اسم موبایل گدون سایت هایی را که برای موبایل بهینه شده اند و اصطلاحاْ موبایل فرندلی هستن را در جستجوهای موبایلی بالاتر نشان می دهد.

یک سئوکار حرفه ای باید اطلاعات کاملی دربارۀ الگوریتم های گوگل داشته باشد و اخبار به روزرسانی های جدید گوگل را دنبال کند. در این جا من الگوریتم های مهم گوگل تا سال 2022 را به شما معرفی می کنم. اگر هم به اطلاعات بیشتر و به روز درباره الگوریتم ها نیاز دارید ما سعی کردیم برای هر آپدیت الگوریتم یک راهنمای جامع منتشر کنیم. همۀ این راهنما ها را در صفحه الگوریتم های گوگل می توانید ببینید و مطالعه کنید.

شما در حالی که برای سایت تان محتوا تولید می کنید و آن را سئو می کنید به یک سری ابزار برای آنالیز کردن سایت و بررسی نتایج به دست آمده از سئو نیاز دارید. در این جا لیستی از بهترین ابزارهای موجود را آورده ایم.

گوگل آنالیتیکس: همه چیز را راجع به کاربران سایتتان بدانید.

این الگوریتم، برای مبارزه با نقض قانون کپی رایت آمده است و با هر نوع محتوای کپی یا دزدی برخورد می کند. تمرکز اصلی این الگوریتم بیشتر روی محصولات و محتوای غیر رایگان است تا محتوای رایگانی که\xa0الگوریتم پاندا\xa0می تواند آن را شناسایی کند.

  • الگوریتم کبوتر (Pigeon) گوگل (2014)

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند.

پس کاربران (مشتریان بالقوۀ شما) به گوگل اعتماد زیادی دارند. حالا اجازه دهید ادامه این بحث را با یک مثال برایتان پیش ببرم؛

دوره تحقیق کلمات کلیدی

گورخر در واقع یک آپدیت برای الگوریتم هسته گوگل است که برای حذف فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و قلابی ساخته شده است. فروشگاه هایی که استاندارهای لازم را ندارند و انتظارات اولیه کاربر را برآورده نمی کنند

عمل نشانه گذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا نشانه گذاری اسکیما می گویند.\xa0 کدهای اسکیما به گوگل کمک می کند تا راحت تر بتواند محتوای صفحه شما درباره چیست تا در نتایج مرتبط در رتبه بندی قرار بگیرید.

حالا در این مقاله درباره تکنیک های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف می زنیم، با سئو داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می شویم. در پایان لیستی از الگوریتم های مهم گوگل را آورده ایم و یک فایل چک لیست سئو برای شما آماده کرده ایم.

ما در نوین یک مقالۀ خوب در مورد تحقیق کلمات کلیدی داریم و صفر تا صد این مبحث را آن جا توضیح داده ایم. توصیه می کنم حتماً این مقاله را بخوانید. یا اگر به دنبال یک آموزش عملی و کامل هستید دوره تحقیق کلمات کلیدی نوین مناسب شماست!

منظور از سئوی کلاه سفید تکنیک هایی است که بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام شده و باعث می شوند رتبۀ سایت به طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل ترفیع پیدا کند.

مسلماً بله! گوگل رفتار کاربران را بررسی و ذخیره می کند، پس طبیعتاً رفتار کاربران روی سئو هم تاثیر خواهد گذاشت. اما چگونه؟

\xa0

  • الگوریتم Mobile First Index گوگل (2016)

متاسفانه برخی از دوستان وبمستر و کارشناس محتوا در این مورد کمی خساست به خرج می دهند و فکر می کنند که این کار باعث بالا رفتن ارزش سایت رقیب می شود. خب این موضوع کاملاً درست است؛ اما حُسن این کار در چیست؟

بعد از اضافه شدن الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل، تعداد زیادی از سایت هایی که بیش از حد از یک کلمۀ کلیدی خاص استفاده کرده بودند جریمه شدند و جایگاه خوبشان را در گوگل از دست دادند.

  • الگوریتم گورخر (Zebra) گوگل (2013)

نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آن ها و استفاده از تگ Alt است. تگ Alt به موتورهای جستجو کمک می کند متوجه موضوع عکس و ارتباط آن با متن شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تگ alt می توانید به مقالۀ تگ آلت چیست در وبلاگ ما مراجعه کنید.

تصور کنید شما یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید. با ابزارهای مربوط به آمار جستجوی هر عبارت در گوگل متوجه می شویم مردم با عبارت های مختلفی روزانه حدود ۸ هزار بار برای «خرید موبایل» یا عبارت های مشابه جستجو می کنند.

ما تجربه های خودمان را در چندین مقاله منتشر کرده ایم. مقالاتی که مبتنی بر منابع معتبر و تجربه هستند و مهم تر از همه سعی کردیم به زبان ساده برای همه قابل درک باشند.

اولین منابع مورد اعتماد مطالب و کانال های بخش جستحوی گوگل هستند. توصیه های پشتیبانی موتور جستجوی گوگل، کانال های یوتیوب مهندسان جستجو در گوگل، اکانت های توییتر و روابط عمومی و وبلاگ های رسمی گوگل همه اولین و مهم ترین منابع آموزش سئو هستند.

الگوریتم فرد روی حجم تبلیغات موجود در سایت و لینک های خارجی تمرکز دارد. این الگوریتم محتوای صفحات را بررسی می کند و تعداد لینک های خارجی موجود در هر بخش را اندازه می گیرد؛ اگر محتوای صفحه بی کیفیت باشد و در آن از تعداد زیادی لینک خارجی استفاده شده باشد، در برابر جریمۀ الگوریتم فرد قرار می گیرد.

همیشه سعی کنید در حالی که بهترین کارتان را انجام می دهید حواستان به رقبا هم باشد و آن ها را هم رصد کنید. این ابزار در این کار به شما کمک می کند. به صفحۀ SpyFu بروید و آدرس سایت رقیبتان را وارد کنید. اسپای فو اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز، استراتژی لینک سازی، این که بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و ... را به شما نشان می دهد. فکر می کنم در جایی که رقابت شدید است دانستن این موارد به شما کمک زیادی بکند.

هوش هیجانی (عاطفی) چیست و چطور تقویتش کنیم؟حتما بخوانید: هوش هیجانی (عاطفی) چیست و چطور تقویتش کنیم؟

هرکدام از الگوریتم های گوگل چه تاثیری روی سئوی سایت دارند؟

البته همین داده ها هم ارزشمند هستند. در واقع ما نمی دانیم که آیا گوگل واقعاً فقط به این اندازه از داده ها اکتفا می کند یا این که تمام رفتار کاربران را از تمام سرویس ها زیر نظر دارد.

حرف آخر: یک سئوکار حرفه ای همیشه باید به روز باشد

دانلود_چک_لیست-سئو

منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش داده شدن در قسمت توضیحات گوگل نوشته می شود (مانند تصویر زیر).

اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد.

\xa0

  • الگوریتم دزد دریایی (2014 Pirate)

سئوی خارجی مکمل سئوی داخلی سایت است. منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی) انجام می دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم.

چک لیست سئوی خارجی سایت

بد نیست که بدانید متخصصان، تکنیک های سئو را در سه گروه مختلف دسته بندی کرده اند. این گروه ها عبارتند از: سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری.

سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!

از سیستم عامل اندروید تا سرویس ایمیل و ده ها سرویس دیگر مثل مرورگر کروم، گوگل آنالیتیکس و... همه متعلق به شرکت گوگل هستند. گوگل به اقیانوسی از اطلاعات مردم و رفتار کاربران دسترسی دارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی می ماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است.

روش های مختلفی برای لینک سازی خارجی وجود دارد که برخی از آن ها جزو تکنیک های کلاه سیاه محسوب می شوند و برخی دیگر کلاه سفید. توصیۀ ما استفاده از تکنیک های کلاه سفید است. برای مثال تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت که باعث می شود سایت ها و وبلاگ های دیگر از مطالب شما استفاده کنند و به سایتتان به عنوان منبع لینک بدهند، جزو تکنیک های کلاه سفید است و خرید بک لینک های اسپم (لینک هایی که از سایت های بی کیفیت خریداری شده اند) جزو تکنیک های سئوی کلاه سیاه.

لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن 4.0 گوگلحتما بخوانید: لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن 4.0 گوگل

مهم ترین این منابع موارد زیر هستند:

مثلاً گاهی سئوکارها تعداد زیادی صفحۀ جعلی در شبکه های اجتماعی مختلف (توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، گوگل پلاس و ...) ایجاد می کنند و از این صفحات به سایت خودشان لینک می دهند. خب گوگل فعلاً نمی تواند تشخیص دهد که تمام این صفحات متعلق به خود شما هستند، بنابراین می توانید فیدبک خوبی از آن ها بگیرید. اما بعید هم نیست که تا چند وقت دیگر این راز هم بر ملا شود و دچار جریمۀ گوگل شوید!

ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

افزایش ترافیک وب سایت شما

پس شاید چند روزی جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید.

تکنیک متقاعدسازی: پای خود را لای درِ فروش بگذارید!حتما بخوانید: تکنیک متقاعدسازی: پای خود را لای درِ فروش بگذارید!

توصیه من این است که تا وقتی در زمینۀ سئو حرفه ای نشده اید و با ساختار گوگل و طرز کار الگوریتم های آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش استفاده نکنید. چون گاهی یک اشتباه کوچک می تواند سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد و به آن آسیب بزند. در مقاله سئوی کلاه خاکستری می توانید با تکنیک های این روش آشنا شوید.

سئو (SEO) چه بخش هایی دارد؟

قبل از هر چیزی سعی کنید در صد کلمۀ اول محتوایتان از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. در ادامه هم کلمات کلیدی را طوری در متن توزیع کنید که هم گوگل منظور شما را بفهمد و هم اینکه لطمه ای به مفهوم مقاله وارد نشود. چون به هر حال جستجوی معنایی (Semantic Search) گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در نظر گرفتن بار معنایی آن ها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید.

  1. لینک سازی داخل سایت

سعی کنید در هر مطلب 2 تا 5 لینک به سایر مطالب داشته باشید. چرا؟ چون این کار باعث می شود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند، پس این فرایند به طور خود به خود باعث افزایش بازدید سایت شما می شود.

  • لینک دادن به وب سایت های خوب دیگران

کار الگوریتم Paraphrasing این است که محتوای سایت را خلاصه می کند و برای کاربرانی که از گوگل سوال پرسیده اند نمایش می دهد. تصویر زیر نمونه ای از عملکرد الگوریتم Paraphrasing است. من هنوز سایت های فارسی را که به این شکل توسط الگوریتم Paraphrasing شناسایی شوند ندیده ام، اما در مورد سایت های انگلیسی، محتواهایی که بیشتر حالت پرسش و پاسخ دارند مورد توجه الگوریتم پارافریسینگ قرار می گیرند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پست هایی که حداقل یک عکس در آن ها به کار رفته نسبت به پست هایی که بدون عکس هستند جایگاه خیلی بالاتری دارند.

سئوی خارجی سایت چیست؟