شرکت خرده فروشی Boot در انگلیس اعلام کرده است که استفاده از این کدها افزایش درصد تعامل در تبلیغات را سبب شده است. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط شرکت Boot، تبلیغات به کمک QR کدها در کمپین کریسمس 2021، افزایش فروش محصولات با خود به ارمغان آورده است. گفته های مدیر مارکتینگ این شرکت، پیتر مارکی، نشان می دهد که تبلیغات به کمک این کدهای قابل اسکن، مراجعه به صفحه خرید به میزان 52 درصدی افزایش داده است. او اضافه می کند که به نظر می رسد مردم این شیوه تبلیغات را بیش تر می پسندند. او باور دارد که این ایده جدید لزوما برای فروش نخواهد بود و می تواند در زمینه های دیگری همچون آموزش، ساخت برند یا معرفی محصولات مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس به نظر می رسد ابزار جدیدی در آینده در دسترس بازاریاب ها خواهد بود.
تبلیغات تلویزیونی که از QR کدها استفاده می کنند باید محتوای ارزشمندی را به بیننگان خود معرفی کنند. همچنین کد ارائه شده در تبلیغ تلویزیونی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند نظر بینندگان را به خود جلب کند. اگر مدیر بازیابی یک شرکت بزرگ هستید یا سازنده تبلیغات تلویزیونی، شاید وقت آن رسیده که استفاده از این کدها را در کمپین های خود گسترش دهید.