همه چیز درباره Ad Block ها
انتشار: آبان 18، 1401
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

همه چیز درباره Ad Block ها

گزاره دوم: کاربران مسدودکننده ها خاص هستند.

بنابراین طراحی تبلیغات باید به گونه ای باشد که تجربه browsing کاربران را با دشواری روبرو نکند. نباید فراموش کرد که این گروه از کاربران از تحصیلات بالایی برخوردار هستند و به خوبی نقش تبلیغات را می دانند. بنابراین متقاعد کردن آن ها، در صورت رعایت نکات فوق، کار دشواری نیست.

یکی از نخستین قدم ها در این مسیر بررسی اکوسیستم همگانی است که پیرامون Acceptable Ads شکل گرفته است. این ایده نخستین بار در سال 2011 و به عنوان یک ویژگی جدید در Ad Block ها معرفی شد. این اکوسیستم برای برقراری صلح بین کاربرانی که از تبلیغات آزاردهنده خسته شده و شرکت های تبلیغاتی که بخش مهمی از درآمد خود را از دست داده بودند، شکل گرفت. در سال 2019 استاندارد Acceptable Ads به عنوان استاندارد پایه برای 200 میلیون کاربر مسدودکننده ها، تایید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر با ارائه قوانین جدید و بازنگری های صورت گرفته، این استاندارد به یک اکوسیستم تبدیل شده است. پیاده سازی این اکوسیستم، ارزش فراوانی را به آژانس های تبلیغاتی، شرکت های متقاضی و کاربران اینترنت اضافه خواهد کرد و دسترسی شرکت های تبلیغاتی به کاربران خاص و ارزشمند فضای مجازی را فراهم خواهد آورد.



منبع: http://mbanews.ir/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/2943-Think-you-know-all-about-ad-block-users-Think-again.html

تغییرات در افزونه های Ad Block

چیزی که کاربران مسدودکننده ها را بیش از هر چیزی آزار می دهد، تبلیغاتی هستند که استفاده از اینترنت را مختل می کنند؛ برای مثال تبلیغاتی که شما را به صفحات دیگر انتقال می دهند یا تبلیغاتی که مدام بر روی صفحه ظاهر شوند.

با این گزاره ها، سوالی که هر مدیر تبلیغات آنلاین باید از گروه خود بپرسد این است: «آیا ما به این گروه از کاربران دسترسی داریم؟ اگر جواب خیر است، چرا؟»

این یک باور عمومی در تیم تبلیغات است که کاربران مسدود کننده های تبلیغاتی (Ad Block) دست نیافتنی هستند. از این رو، گروه تبلیغات به صورت معمول این گروه از کاربران را از لیست گروه های هدف خود خارج می کنند. اما به لطف راهکارهای جدید، این باور به سرعت در حال تغییر است.

افراد به صورت روزانه 6 ساعت آنلاین هستند و قسمتی از خرید خود را به صورت آنلاین، انجام می دهند. این قسمت هر روز در حال رشد است و از این رو تبلیغات در این زمینه، هر روز رو به افزایش است. وجود تبلیغات فراوان و آزاردهنده سبب شده است تا بسیاری از کاربران به سمت استفاده از مسدودکننده ها بروند. از این رو برای گروه تبلیغات، شناخت دقیق مسدودکننده ها و راهکارهای رسیدن به کاربران این افزونه ها، یک ضرورت است.

گزاره نهایی: دسترسی

دومین حقیقت جالب در رابطه با کاربران این افزونه ها، ارزش اقتصادی آن ها برای شرکت های تبلیغاتی است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بسیاری از این افراد جوان، تحصیل کرده و علاقه مند به تکنولوژی هستند و نسبتا درآمد بالایی هم دارند. به زبان دیگر، احتمال خرید آنلاین توسط این گروه 80 درصد بیش تر از کاربران عادی اینترنت است؛ پس ارزش بالایی برای گروه تبلیغات دارند.

تیم های تبلیغاتی باید بدانند که کاربران افزونه های مسدود کننده تبلیغات، به هیچ عنوان غیرقابل دسترس نیستند. آن ها منتظر راه حل هایی از سوی شرکت های تبلیغاتی هستند که نگرانی های آن ها را تا حد ممکن پاسخگو باشد.

یکی از جالب ترین حقایق در رابطه با کاربران این افزونه ها، نداشتن نگاه منفی نسبت به تبلیغات آنلاین است. بسیاری از این افراد به خوبی از نقش تبلیغات در تدوام ارائه محتوا و خدمات رایگان آگاه هستند و از همین رو، از وجود تبلیغات حمایت می کنند. بر اساس آمار منتشر شده، 75 درصد از کاربران اینترنت، اهمیت تبلیغات در تدوام استفاده رایگان از محتوا و خدمات ارائه شده در شبکه اینترنت را ، به خوبی درک می کنند.

گزاره اول: کاربران Ad Blockاز تبلیغات متنفر نیستند

در آغاز مسدودکننده ها، اجازه ارائه هیچ گونه تبلیغاتی را به صفحات نمی دادند و از همین رو دسترسی به کاربران آن ها به واقع تقریبا غیر ممکن بود. اما حالا در این افزونه ها، امکانی برای آزاد کردن تبلیغات در برخی صفحات وجود دارد. بررسی ها نشان می دهد صفحاتی که تبلیغات آزاردهنده ندارند و تجربه Browsing کاربران را مختل نمی کنند، به لیست سفید این افزونه ها اضافه می شوند، لیستی که به صفحات این اجازه را می دهد که تبلیغات خود را نمایش دهند.