
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
پنج کمپین تأمل برانگیز از کوکاکولا
در این کمپین ها پیام در دل یک ماجرای جذاب و دلنشین قرار گرفته است و مشارکت در این ماجراها و همراهی به پیام آن ها، حس خوبی را به انسان ها القاء می کند.
منبع: http://mbanews.ir/%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA/2992-5-ThoughtProvoking-Campaigns-By-CocaCola-That-Touched-Our-Hearts.html
این تبلیغ که در سال 2015 ساخته شده، یک تبلیغ ساده اما بسیار تأمل برانگیز است. در این تبلیغ یک گروه به سمت افرادی که بر روی نیمکت ها نشسته اند می روند. در آغاز یک مرد و پس از آن دو فرد سال خورده در این ویدئو ایفای نقش می کنند. با ابزاری مثل شاخه های نخل یا تکه هایی از لباس های رنگارنگ و کمی تخیل، تلاش می شود تا تجربه یک روز رویایی در جزایر هاوائی به افراد انتقال داده شود. این تبلیغ به ما نشان می دهد که خوشحال کردن افراد کار سختی نیست.
ستون فقرات این کمپین را یک ایده انسانی تشکیل می دهد: ذهنیت مثبت در دنیایی که باورهای منفی غالب شده اند. این کمپین تلاش می کند تا ما را برای باور به این جهان و انسان ها، یک بار دیگر متقاعد کند. این ویدئو تبلیغاتی به همه ما یادآوری کرد که به ازای هر کنش منفی در این جهان، یک کنش مثبت در مقیاسی بسیار بزرگ تر در حال رخ دادن است.
برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.
۳- تجربه دوستی
کمپین تجربه دوستی توسط کوکاکولا و در کشور چین ساخته و پرداخته شده است. این کمپین تفکربرانگیز با شعار «دوستان امروز، غریبه های دیروز هستند» آفریده شده و تلاش می کند تا این کنش اجتماعی بنیادین را توسعه دهد. یک عکاس، تصاویری را جمع آوری می کند که به نظر می رسد از دو یا چند دوست گرفته شده است. اما در واقعیت، او از غریبه ها می خواهد که در کنار هم بایستند تا او از آن ها عکاسی کند. صمیمت افراد در این عکس ها به ما گوش زد می کند که می توان بیش تر پذیرای بیگانگان بود، بیگانگان امروز و شاید دوستان فردا!
برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.
۴-\xa0مرا در آغوش بگیر (2012)
برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.
برندها مختار هستند تا کمپین های خود را بر مبنای پیامی بسازند که فکر می کنند مناسب تر است. اما این پیام ها از استراتژی شرکت ها نشأت می گیرند و در این میان استراتژی های فراوانی برای انتخاب وجود دارند. کوکاکولا هم در میان گزینه های متفاوت موجود، برندینگ عاطفی را برای خود برگزیده است. در ادامه تعدادی از کمپین های کوکاکولا که برآمده از این استراتژی خاص هستند، بررسی و ارائه شده اند.
۱- داستان عاشقانه (2017)
برای کار با دستگاه عجیب و غریب کوکاکولا نیازی به پول ندارید، باید در آغوشش بگیرید و در ازای هر بغل درست و حسابی، یک قوطی کوکاکولا به شما هدیه داده می شود. این دستگاه به صورت شبانه در یکی از دانشگاه های سنگاپور نصب گردیده و از دانشجویان درخواست شده بود تا به صورت خاصی آن را بغل کنند. چیزی که این کمپین را بسیار جذاب تر می کرد، قوانین سفت و سخت دانشگاه در رابطه با ابراز احساسات و در آغوش گرفتن در فضاهای عمومی بود. به همین خاطر نام انتخاب شده برای این ماشین Hug Me Machine از همان آغاز محبوبیت بالایی را بین جوان ترها برایش دست و پا کرده بود.
برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.
۵- شادی آشکار (2015)
در سال 2017 Coca-Cola Great Britain کمپینی با عنوان داستان عاشقانه پایه ریزی کرد که بر موضوع بازیافت پلاستیک متمرکز شده بود. تمام صحنه پردازی های این کمپین تبلیغاتی، توسط مواد بازیافتی صورت گرفته است. در این ویدئو تبلیغاتی، دو بطری پلاستکی نوشابه عاشق یکدیگر می شوند و این عشق پس از هر بار بازیافت جانی دوباره می گیرد. گفتگوهای میان این دو بطری، این تبلیغ را به یک کمپین موفق و دلنشین بدل کرده است.
برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.
۲- دلیلی برای باور کردن (2011)