کنفرانس بین المللی B2BMarkting برگزارشد
انتشار: خرداد 28، 1402
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

کنفرانس بین المللی B2BMarkting برگزارشد

در مسائل سیاسی در رابطه با سایر کشورهای دنیا علم بازاریابی اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه شود.

دکتربرادران خلخالی، معاون وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز در این مراسم سخنرانی کرد، وی بر اهمیت مزیت ها در تولید درکشور اشاره داشته و افزود: دولتها در حوزه توسعه سه رویکرد می توانند داشته باشند: شامل عامل ،مانع و تسهیل گر توسعه این سه نقش است که باید تلاش شود مودهایی را حذف کرد و ظرفیتهایی را در راستای توسعه تقویت کرد و جایگاه تسهیلگر توسعه رویکردی است که دولتها دربعد مواد اولیه و مسئولیتهای اجتماعی باید به آن توجه نشان دهند.

در کشور ما متاسفانه شرایطی فراهم شده که فضای رقابتی به انحصاری تبدیل شدهو قیمت تمام شده قابل رقبت با دنیا نیست و بازاریابی به عنوان حلقه واسط بین واحدهای مختلف می تواند نقش موثری ایفا کند.

به گزارش خبرنگار "ام بی ای نیوز"، در این مراسم که چهارشنبه24 خرداد ماه در محل سازمان مدیریت صنعتی با حضور اساتید، کارشناسان و دست اندرکاران و انجمن های مرتبط با این حوزه برگزار شد، از خدمات و دستاوردهای دکتر احمد روستا بعنوان پدرعلم مارکتینگ ایران با رونمایی از سردیس آن مرحوم ، تجلیل به عمل آمد .

در ادامه نیز دکتر رئوف رابطی ، محقق و مشاور بازاریابی سخنرانی داشت ، وی بر اهمیت رویکردهای نوین و تجربه مشتریان در بازارهای “B2B” اشاره داشت و افزود : در پروسه ی خرید ایجاد تجربیات لذت بخش برای مشتری باعث افزایش درآمد شرکتهای بزرگ شد ه است.

پروفسور حسینی نیز در سخنان خود به موضوع نسل پنج اشاره کرده و افزود دنیا در حال ورود به نسلپنج است و در این مسیر ما در حوزه بازاریابی شاهد تغییرات بسیار شدید و البته غیر پیش بینی هستیم .

در ابتدای، مراسم ابوالفضل کیانی بختیاری، رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس و مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی به ظهور و بروز پنج نسل در ابعاد مختلف پژوهش، صنعت و جامعه و بازاریابی، اشاره داشته و تصریح کرد، در حوزه بازاریابی شاهد بروز نسلهایی نظیر مصرف گرایی، خواسته مخاطبان ، تجلیل نیاز مشتری و انسان محوری، بازاریابی دیجیتال از طریق فناوری و در نهایت نسل پنجمکه پدیده هوش مصنوعی و اینترنت برای تحلیل رفتار مخاطبان است، خواهیم بود.

وی تصریح کرد در مسیر تسهیلگری توسعه باید به این موضوع توجه شود که بازاریابی فقط در فکر فروش محصول نیست، بلک تکمیل کنندگی زنجیره ی تولید و پایداری اهمیت بیشتری دارد .

دومین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی صنعتی (B2BMarkting)، با تقدیر از مرحوم دکتراحمد روستا پدرعلم بازاریابی ایران و با هدف ارائه گزارش دستاوردهای مارکتینگکشور برپا شد.







در ادامه مراسم نیز پروفسور حداد حسینی رییس کنفرانس و معاون دانشگاه تربیت مدرس سخنرانی کرد وی تاکید کرد ، اهمیت بازاریابی در همه بخش های جامعه و سیاست قابل ذکر است و در هر کسب وکاری 80 درصد سرمایه باید روی مسائل بازاریابی گذاشته شود.

از خدمات و اقدامات دکتر زهره دهدشتی در حوزه تدریس و پژوهش بازاریابی نیز دراین مراسمتقدیر و تجلیل شد وی در سخنرانی خود به موضوع هم آفرینی ارزش در بازارهای صنعتی با توضیح هرم ارزشهای در بازار صنعتی تاکید کرد.


در ابعاد اقتصادی احتیاج داریم سند مدیریت مشتری با تعریف مزیتها وغیره را داشته باشیم .

درواقع در تعاملات هر مشتری به عنوان یک مجموعه درنظر گرفته شود و با آنها تعامل ایجاد شود.

وی تصریح کرد تحولاتی در دنیا در حال دگرگونی است که نشان می دهددیگر به شکل سنتی شرکتها نمی توانندبه کار خود ادامه دهند، در این مسیر ما مجبور هستیم در حوزه مارکتینگ به شناخت بیشتر ظرفیتها جهانی، تلاش برای حضور در پروژه های بین المللی و شناخت نظام های حقوقی و قراردادهاییکه دردنیا بر پایه ی این تحولات بوجود می آید حرکت کنیم.

در واقع سفرمشتری و تجربه خرید درهوش مصنوعی ازجمله موضوعاتی است که در حوزه بازاریابی نسل پنجمباید به آن توجه شود .

لازم به ذکر است این مراسم در سه سالن به شکل جداگانه با سخنرانی اساتید و دست اند رکارانصنعتی و بازاریابی کشور برگزار شده و از فعالان این حوزه تجلیل و تقدیر به عمل آمد.



منبع: http://mbanews.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/3390-%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-B2BMarkting-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF.htmlاو تاکید کرد درنسل پنجم بازاریابی، موضوعاتی کلیدی شامل: هوش مصنوعی، پردازش زبان طبیعی، واقعیت ترکیبی و اینترنت اشیاء مطرح است و از مهمترین موضوعاتی که در ایننسل مورد تاکید خواهد بود تاب آوری و انسان محوری است.