200 فاکتور مهم سئو و رتبه بندی سایت (آپدیت سال 2022)
انتشار: دی 14، 1401
بروزرسانی: 23 خرداد 1404

200 فاکتور مهم سئو و رتبه بندی سایت (آپدیت سال 2022)

صفحاتی که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند (سیستم امتیازدهی) ممکن است رتبه بهتری داشته باشند. این امر منجر به افزایش مستقیم رتبه یا نرخ کلیک بیشتر می شود.

یکی از کارشناسان گوگل بیان می کند:

موقعیت لینک در محتوا و تاثیرش در سئو

107. موقعیت لینک در صفحه

آیا محتوای صفحه شما با چیزی که در عنوان صفحه مطرح کردید، منطبق است؟؟ آیا کاربری که موضوع صفحه شما را جستجو کرده، پاسخ سوال خود را دریافت می کند؟ اگر جواب مثبت است پس امتیاز مثبت این مورد را هم برای سئو سایتتان می گیرید. در این مرحله سعی کنید هر نوع محتوایی که در صفحه دارید (عکس، متن، ویدئو و ...) با موضوع صفحه مرتبط باشد.

23. الگوریتم مرغ مگس خوار

\xa0

سیگنال های رتبه بندی مرتبط با نام تجاری

داشتن دامنه ای که از پسوندهای مخصوص به همان کشور استفاده می کند (همچون .ir) رتبه سایت برای آن کشور خاص را بهبود می بخشد، اما در رتبه بندی جهانی تأثیری نخواهد داشت.

فاکتورهای سئو مرتبط با صفحه

راستی می دانید که گوگل اول نسخه موبایل را ایندکس می کند و بعد نسخه دسکتاپ؟ پیشنهاد می کنم مقاله موبایل فرست ایندکس\xa0نوین را بخوانید.

22. محتوای مرتبط با جستجو

گوگل تبادل لینک بیش از حد از را به هیچ وجه نمی پسندد و همیشه توصیه کرده است که وب سایت ها از ساخت چنین لینک هایی پرهیز کنند.

121. لینک های تولیدشده توسط کاربران (UCG)

وقتی شما یک دامنه برای خود ثبت می کنید، اطلاعات شما به عنوان صاحب دامنه در سایت WhoIs ثبت می شود. شما می توانید این اطلاعات را در حالت خصوصی (private) قرار دهید یا در حالت عمومی (public) باشد که همه بتوانند آن را ببینند؛ اما خصوصی کردن اطلاعات برای گوگل کمی غیرطبیعی به نظر می رسد و فکر می کند شما دارید چیزی را مخفی می کنید. مت کاتز در این باره می گوید:

سایت مپ (sitemap) یا نقشه سایت چیست؟حتما بخوانید: سایت مپ (sitemap) یا نقشه سایت چیست؟

اما اینکه گوگل دقیقاً از این اطلاعات چه استفاده ای می کند، مشخص نیست. برخی از افراد معتقدند که سطح مطلب مبتدی به رتبه بندی بهتر سایت کمک می کند زیرا همۀ مردم می توانند آن را بفهمند. اما برخی دیگر این تئوری را رد می کنند.

47. لینک های وابسته (Affiliate)

دریافت لینک از دامنه های سطح بالای یک کشور (مانند .ir یا .de) ممکن است به رتبه بندی بهتر سایت در جستجوهایی که در آن کشور انجام می شود، کمک کند.

106. محل لینک در محتوا

تحقیقات وب سایت MOZ نشان داده است که کلمات کلیدی موجود در نام ساب دامین (زیر دامنه) هم می تواند در سئو سایت تأثیر داشته باشد.

5. تاریخچه دامنه

محتوای طولانی تر می تواند ابعاد بیشتری از یک موضوع را پوشش دهد و به احتمال زیاد الگوریتم های گوگل محتوای طولانی تر را به مقالات کوتاه و سطحی ترجیح می دهند. یکی از مطالعات اخیر در صنعت فاکتورهای رتبه بندی نشان داد که میانگین تعداد کلمات نتایج صفحه اول گوگل حدود 1400 کلمه است.

بسیاری از سئوکاران بر این باورند که تا زمانی که سایت های مورد انتظار در حوزه کاریتان به شما لینک ندهند، گوگل به شما اعتماد کامل پیدا نمی کند.

94. بک لینک از همسایگی بد

مت کاتز در این باره می گوید:

گوگل یک لینک از صفحه A به صفحه B را به عنوان یک رای از صفحه A به B تفسیر می کند! این لینک ها اعتبار را از صفحات لینک دهنده به صفحات گیرنده منتق می کنند.

91. اعتبار دامنه لینک شده

سایتی که سرعت دریافت لینک مثبت دارد، معمولاً نتایج بهتری در موتورهای جستجو دریافت می کند؛ چون نشان می دهد که سایت شما در حال محبوب شدن است. سرعت دریافت لینک وقتی مثبت است که در یک بازه زمانی خاص مثلاً ماهانه، تعداد بک لینک ها بیشتر شده باشد!

112. سرعت لینک منفی

گاهی اوقات تصاویر در جستجوی یک کلمه بالاتر از نتایج معمولی و ارگانیک نشان داده می شوند.

آیا کاربران برای اینکه محتوای شما برایشان نمایش داده شود باید روی تب ها کلیک کند؟ اگر جواب مثبت است باید بگوییم که گوگل اعلام کرده که این محتوا «ممکن است ایندکس نشود».

41. تعداد لینک های خروجی

لینک خرید در سئو

156. نتایج تصویر

ارتباط مشخصی بین عمیق بودن یک مطلب با رتبه بندی گوگل وجود دارد. صفحاتی که یک موضوع را خی کامل و از هر زاویه ای پوشش می دهند، در مقابل صفحاتی که موضوع کمی باز می کنند، رتبه بهتری می گیرند.

گوگل می تواند لینک های UCG را از لینک های واقعی صاحب سایت تشخیص دهد. مطمئناً گوگل ارزش بیشتری برای لینک هایی که در Wordpress.com ایجاد شده اند، قائل است تا لینک هایی که بر روی bestvideosever.wrodpress.com ایجاد می شوند.

122. لینک از ریدایرکت 301

200 عامل مهم سئو و رتبه بندی سایت در گوگل

7. خصوصی یا عمومی بودن اطلاعات دامنه

عوامل سئو مربوط به صفحه

10. کلمه کلیدی در تگ عنوان

محل لینک در صفحه هم خیلی مهم است. به طور کلی، لینک هایی که در محتوای صفحه قرار می گیرد، قدرتمندتر از لینک هایی است که در فوتر یا سایدبار\xa0واقع شده است.

آیا باید نگران الگوریتم جدید گوگل باشید؟حتما بخوانید: آیا باید نگران الگوریتم جدید گوگل باشید؟

108. مرتبط بودن دامنه لینک شده

در برخی از موارد گوگل همان لینک خرید یا محصول که شامل تصویر، قیمت و اطلاعات کالاست را در نتایج طبیعی قرار می دهد:

اگر توسط گوگل جریمه شده اید، می توانید درخواست تجدید نظر بدهید، در صورتی که درست باشد، جریمه شما از بین خواهد رفت.

203. طرح لینک موقت

در برخی از موارد، گوگل برای جستجوهای مربوط به خرید، نتایج را به صورت متفاوت و با جزئیات بیشتری نشان می دهد.

بک لینک هایی که از همسایگی بد به دست می آیند ممکن است به سایت شما آسیب بزنند. منظور از همسایگی بد همان وبسایت هایی هستند که به منظور لینک سازی ساخته شده اند و هیچ محتوای دیگری ندارند؛ این سایت ها به لینک فارم (Link Farms) معروفند.

95. پست مهمان

ترتیب صفحات در فایل سایت مپ هم برای سئو مهم است. برای اینکه گوگل به یک صفحه بیشتر توجه کند، بهتر است در فایل sitemap.xml اولویت بالاتری داشته باشد.

60. لینک های خروجی بیش از حد

تاثیر پوگو استیکینگ در رتبه بندی گوگل

138. بوک مارک های کروم

یک پیشنهاد آموزشی

اگر سایت شما هک شود، رتبه اش را در نتایج جستجو از دست می دهد. مثلاً گوگل وقتی فهمید که سایت Search Engine Land هک شده است، به طور کامل آن را از حالت ایندکس خارج کرد.

اگر کاربر جستجوی ایمن را فعال کرده باشد، نتایجی با محتوای نامناسب یا محتوای بزرگسالان (18+) برایش نشان داده نخواهد شد و از لیست نتایج حذف می شوند.

148. شکایات DMCA

این جریمه ها در وبمسترتولز انواع مختلفی دارند که بیشتر آن ها جریمه برای لینک سازی های سئو کلاه سیاه است.

198. فروش لینک

لینک های حاصل از صفحاتی که به محتوای صفحه شما نزدیک تر است (موضوع یکسانی دارید)، قدرت بیشتری نسبت به لینک های به دست آمده از صفحات غیرمرتبط دارد.

110. کلمات کلیدی در عنوان

پوگو استیکینگ نوعی از پرش است. وقتی کاربر وارد سایت شما می شود و چیزی که می خواهد را پیدا نمی کند، سایت شما را می بندد و نتایج بعدی در گوگل را باز می کند تا به جواب برسد؛ در این حالت پوگواستیکینگ اتفاق افتاده است. این یک امتیاز منفی برای سایت شماست و اگر کاربران دیگر نیز همین کار را تکرار کنند، بزودی سایت شما رتبه پایین تری خواهد گرفت.

اگر از رقبا یا سایت هایی لینک دریافت کنید که رتبه یکسانی با شما در نتایج گوگل دارند، یا با شما در یک صفحه از نتایج قرار گرفته اند، برای رتبه بندی در یک کلمه خاص بارزش تر است.

93. گرفتن لینک از سایت های صنعت خود

به کار بردن کلمات کلیدی در عنوان های H2 و H3 م تواند نشانه کوچک و ضعیفی از مرتبط بودن سایت با کلمه کلیدی انتخابی باشد.

جستجوی محلی در سئو

153. باکس داستان های برتر

وجود کلمه کلیدی در تگ عنوان که امتیاز مثبتی برای شماست ولی نکته جالبتر این است که به گفته سایت MOZ، تگ عنوانی که با کلمات کلیدی آغاز می شود بهتر ازعنوان هایی است که کلمات کلیدی را در انتهای خود قرار داده اند:

یک اکانت در شبکه های اجتماعی با 10000 فالوور و دو پست که هیچ تعاملی ندارد، تفاوت زیادی با اکانتی دارد که حاوی 10000 فالوور و تعاملات بسیار است. در واقع گوگل می تواند تشخیص دهد که کدام اکانت فیک و کدام واقعی است.

167. نمایش برند در باکس داستان های برتر

الگوریتم های جدید گوگل، اهمیت زیادی به محتوای به روز شده می دهند. به خصوص محتواهایی که در جستجوها به زمان حساس هستند (محتوایی که در یک بازه زمانی خاص بیشتر مورد جستجو قرار می گیرند. این نوع محتواها باید به روزرسانی سریعی داشته باشند). گوگل با انتشار الگوریتم فرشنس (Freshness) نشان داد که اهمیت زیادی برای این عامل قائل است.

محتوای اپدیت شده در رتبه بندی گوگل 1

28. مقدار به روزرسانی محتوا

یا عبارت هایی که ترند روز است و مردم به دنبال مطالب جدید درباره آن هستند، مثل محتواهای مربوط به کرونا که در زمان خودش در صدر محتواها بود! برای چنین کوئری هایی، گوگل به صفحات جدید و به روز توجه بیشتری دارد.

142. تنوع Query

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

فاکتورهای اسپم Off_Page

فاکتور های اسپم رتبه بندی گوگل در سئوی خارجی

186. سایت های هک شده

سرعت-سایت-و-رتبه-بندی-گوگل

21. استفاده از AMP

استفاده از لیست های شماره گذاری شده (اعداد و بالت پوینت) در محتوا کمک می کند که کاربر راحت تر محتوا را بخواند و محتوا کابرپسندتر شود. گوگل نیز محتوایی مرتب با شماره ها و نشانه ها را ترجیح می دهد.

59. اولویت صفحه در نقشه سایت (Sitemap)

به طور کلی، ما این لینک ها را دنبال نمی کنیم.

لینک هایی که از تغییر مسیر 301 به دست می آیند، ممکن است کمی از اعتبارشان را از دست بدهند. بنابراین نسبت به لینک های مستقیم ارزش کمتری دارند. با اینحال مت کاتز می گوید ارزش لینک های 301 شبیه به لینک های مستقیم است.

123. استفاده از سایت Schema.org

خرید و فروش لینک نیز از خط قرمزهای قوانین گوگل است و می تواند به دیده شدن شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.

199. Sandbox گوگل

طولانی بودن بیش از حد URL ممکن است به دیده شدن شما توسط ربات ها گوگل آسیب بزند. در مقابل تحقیقات نشان داده اند که URL های کوتاه بیشتر در نتایج گوگل مشاهده شده اند.

اگر راجع به سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوگر مطالعه کرده باشید، به احتمال زیاد می دانید که گوگل هم اکنون نزدیک به 200 عامل مهم رتبه بندی و سئو سایت در الگوریتم های خود استفاده می کند. این فاکتورها چه چیزی هستند و چه تآثیری بر روی رتبه سایت دارند؟

همانطور که در الگوریتم اصلی گوگل نیز توضیح داده شده است: متن لینک ها در همان ابتدا می تواند موضوع صفحه لینک شده را مشخص کند.

استفاده بیش از حد از لینک های خروجی dofollow می تواند تأثیر منفی بر روی رتبه سایت داشته باشد.

بازاریابی چریکی چیست؟ یک روش خلاقانه و به صرفه تبلیغات!حتما بخوانید: بازاریابی چریکی چیست؟ یک روش خلاقانه و به صرفه تبلیغات!

42. عناصر چند رسانه ای

به عبارتی، گوگل یک سایت را بطور موقت بالا می آورد تا کاربران آن را ببینند. در این مدت واکنش کاربران (از جمله کلیک، اسکرول، زمان سپری شده در صفحه، نرخ پرش و...) به دقت زیر نظر ربات های گوگل قرار می گیرد و اگر این محتوا یا سایت توانست کاربران را راضی کند، رتبه بهتری می گیرد. وگرنه، به سر جای اول خود یا حتی پایین تر سقوط می کند.

AMP مخفف Accelerated Mobile Pages یک فریم ورک کدنویسی است که توسط گوگل معرفی شده و کمک می کند که سایت شما در نسخه موبایلی سرعت و عملکرد بهتری داشته باشد. سایت شما با استفاده از AMP می تواند در نسخه موبایل رتبه بهتری بگیرد.

بسیاری از سایت ها تلاش می کنند که لینک های وابسته شان (Affiliate) را پنهان کنند؛ گوگل از این کار زیاد خوشش نمی آید و ممکن است به فکر پنالتی کردن آن ها باشد.

180. FRED

بیشتر افرادی که در بخش سئو کار می کنند در مورد نرخ پرش (Bounce Rate) و تأثیراتش با هم توافق ندارند؛ اما این گزینه ممکن است توسط گوگل برای سنجش کیفیت صفحه مورد استفاده قرار بگیرد. صفحاتی که کاربران آن را به سرعت ترک می کنند، از نظر گوگل مشکلی دارند.

134. ترافیک مستقیم

همانطور که تا الان متوجه شدید، لینک ها مهم ترین و حساس ترین مبحث در رتبه بندی گوگل هستند؛ به خصوص که گوگل، امروز بیشتر از گذشته آن ها را زیر ذره بین قرار می دهد. پیشنهاد می کنیم برای یک لینک سازی اصولی و درست و فتح قله های گوگل، آموزش های رایگان لینک سازی نوین را از دست ندهید.

فاکتورهای سئو مرتبط با تعامل با کاربر

یکسان بودن نام دامنه با کلمه کلیدی به گوگل کمک می کند که بتواند حوزه کاری شما را تشخیص دهد. اما در رتبه بندی و سئو تاثیر مستقیم ندارند؛ اما سایت های بی کیفیت، این مورد کمکشان نمی کند. مت کاتز در سال 2012 در این باره گفت:

صفحاتی که کیفیت بالایی دارند باعث می شوند، محتوای اصلی شما به خوبی دیده شود.

اگرچه این گزینه هرگز تأیید نشده است اما گوگل حق انحصاری یک پتنت را ثبت کرده که به ویراستاران انسانی اجازه می دهد بر روی SERP تأثیر داشته باشند.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چیست؟حتما بخوانید: بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چیست؟

54. دسته بندی صفحات سایت

داستان های برتر

154. ارجحیت برندهای بزرگ

گوگل بررسی می کند آیا بازدیدکنندگان دوباره به سایت سر زده اند یا خیر. سایت هایی که بازدیدکنندگان بازگشتی داشته باشند به احتمال زیاد رتبه بهتری در گوگل خواهند داشت.

136. سایت های مسدود شده

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

قبل از اینکه برویم سراغ مقاله، برای اینکه درک کامل تری از اصول و کارکرد سئو داشته باشید، پیشنهاد می کنیم سری به صفحه دوره سئو پایه\xa0بزنید، ما در این دوره دو ساعته درباره هرآنچه برای شروع یادگیری سئو لازم دارید، صحبت کرده ایم.

عوامل رتبه بندی مربوط به دامنه

بک لینک از سایت های معتبر نسبت به سایت هایی کوچک و ناشناخته، اعتبار بیشتری به شما منتقل می کند.

115. لینک از ویکیپدیا

پروفایل توییتر به همراه فالوورهای بسیار، نشان دهنده یک برند محبوب است.

164. صفحه رسمی شرکت در سایت لینکدین

کلمه کلیدی هم یک سیگنال ارتباط دیگر است تا موضوع صفحه مشخص شود. گوگل گفته است که وجود کلمه کلیدی در URL یک فاکتور خیلی کوچک در رتبه بندی سایت است؛ اما با این وجود جزو عوامل حساب می شود.

56. رشته URL

تگ های HTML به ما کمک می کند که بفهمیم ساختار یک صفحه چگونه است.

32. کیفیت لینک های خروجی

صفحه ای که URL اش به آدرس صفحه اصلی وب سایت نزدیک تر است اعتبار بیشتری می گیرد تا صفحاتی که در عمق معماری سایت قرار دارند.

53. ویراستاران انسانی

محتوای پنهان در موبایل ممکن است در مقابل محتوای کاملاً قابل مشاهده ایندکس نشود (یا وزن برابری نداشته باشند). هرچند اخیراً یکی از کارمندان Google اعلام کرده که محتوای پنهان مشکلی ندارد اما اگر محتوای انتقادی است باید قابل مشاهده باشد.

40. محتوای مخفی پشت تب ها

هرچند پست مهمان می تواند بخش مهمی از کمپین سئو کلاه سفید باشد؛ اما لینک های به دست آمده از پست های مهمان (به خصوص لینک هایی که در بخش بیوگرافی نویسنده قرار می گیرد) ممکن است به اندازه لینک های متنی با ارزش نباشد.

گوگل برای یکسری عبارت های خاص، به صفحات جدیدتر رتبه بهتری می دهد.

زمان خرابی بسیار (downtime) به خاطر نگهداری یا مشکلات سرور یا از دسترس خارج شدن سایت برای زمان طولانی، نتیجه منفی روی رتبه سایت شما خواهد داشت ( در برخی از موارد اگر اصلاح نشود باعث ایندکس نشدن محتوای سایت خواهد شد).

73. موقعیت سرور

سایت های جدید که به طور ناگهانی کلی لینک دریافت می کنند، معمولاً توسط گوگل به Sandbox منتقل می شوند. منطقی نیست که یک سایت تازه تأسیس این همه لینک داشته باشد؛ در این شرایط دیده شدنش در موتورهای جستجو به طور موقتی محدود می شود.

200. رقص گوگل (Google Dance)

لینک گرفتن از یک پُست 1000 کلمه ای بسیار با ارزش تر از لینکی است که از یک پُست 25 کلمه ای گرفته شده است.

128. کیفیت محتوای لینک دهنده

بعد از به روزرسانی Vince، نام تجاری برای گوگل مهم شد و برندهای بزرگ را در بعضی کلمات خاص در نتایج بالا قرار داد.

155. نتایج خرید

سایت هایی که تعداد بالایی لینک غیر طبیعی از سایت های غیر مرتبط می گیرند، برای پنگوئن حساسیت برانگیزند.

191. هشدار لینک های غیر طبیعی

دسته بندی که در رشته URL قرار می گیرد، توسط گوگل خوانده می شود و بهتر درک می کند که صفحه شما درباره چه چیزی است.

گوگل می گوید: مطمئن شوید که بقیه صفحات به شما لینک می دهند.

بر اساس راهنمای رتبه بندی گوگل، محتوای تکمیلی مفید یکی از مواردی است که کیفیت سایت و صفحات آن را به خوبی نشان می دهد. استفاده از مبدل های ارز، ماشین حساب بهره وام و دستورالعمل های تعاملی نمونه هایی از محتوای تکمیلی مفید محسوب می شوند.

39. محتوای مخفی در موبایل

لینک های بسیار از منابعی که معمولاً از روش های سئوی کلاه سیاه ( همچون دیدگاه های وبلاگ و پروفایل انجمن ها) استفاده می کنند، ممکن است نشان دهنده بازی با سیستم رتبه بندی گوگل برای گرفتن رتبه باشد.

190. بک لینک از سایت های بی ربط

صفحاتی که کلیک بیشتری در\xa0 CTR\xa0(نرخ کلیک) می گیرند، برای آن کلمه کلیدی خاص رتبه بالاتری در موتورهای جستجو خواهند داشت.

132. نرخ کلیک طبیعی برای تمامی کلمات کلیدی

گوگل در سند کیفیت خودش بیان کرده، سایت هایی که اطلاعات تماس کاملی دارند نسبت به سایت هایی که اطلاعاتی ندارند، ترجیح می دهد. اطمینان پیدا کنید که این اطلاعات با داده هایی که در WhoIs وجود دارد، منطبق باشد.

68. اعتماد دامنه/ رتبه اعتماد

گوگل در سئو، سایت هایی که آی پی سرور محلی و نام دامنه خاص یک کشور را دارند، در اولویت نتایج سرچ شده توسط کاربران آن منطقه یا کشور قرار می دهد.

147. جستجوی امن

اگر یک کلمه در طول محتوا تکرار شده باشد، به گوگل می فهمانید که موضوع محتوا درباره چیست و این صفحه درباره این کلمه صحبت می کند و باید روی این کلمه بهینه شود. حواستان باشد که در تکرار کلمات زیاده روی نکنید که صفحه شما اسپم گونه به نظر برسد.

15. طول محتوا

به روزرسانی های بزرگ گوگل باعث شده که در هر صفحه از نتایج، دامنه های متنوعی را نشان دهد و تا جایی که امکان دارد چند نتیجه از یک دامنه در یک صفحه قرار نگیرد.

151. جستجوهای معامله ای

نرخ کلیک طبیعی سایت برای همه کلمات کلیدی که در آن رتبه بندی می شود، می توانند بر اساس تعامل کاربر افزایش پیدا کند.

133. بانس ریت (نرخ پرش کاربر)

صفحاتی که در یک دسته بندی قرار گرفته اند در رتبه بندی جایگاه بهتری می گیرند؛ چون یک سیگنال مرتبط بودن برای گوگل ارسال می شود. صفحه ای که در دسته بندی مرتبط خودش قرار گرفته نسبت به صفحاتی که در طبقه بندی غیر مرتبط قرار گرفته است، امتیاز بیشتری کسب خواهد کرد.

55. کلمه کلیدی در URL

استفاده از این ابزار نیز می توانید لینک هایی که از سایت های کم کیفیت و بد دریافت کرده اید را پاک کنید و از جریمه دستی یا پنالتی جان سالم به در ببرید.

202. درخواست تجدید نظر

به کارگیری صحیح گرامر و املا یکی از نشانه های کیفیت سایت است. هرچند که مت کاتز چند سال پیش به این موضوع را طور مشخص .

35. محتوای غیر کپی

بیشتر کسب وکارهای واقعی برای شرکت خود در سایت لینکداین صفحه ای دارند؛ صفحه لینکدین و تعاملاتتان در سئو تأثیر دارد.

165. نویسندگان شناخته شده

ssl fac

75. E-A-T

کسب وکارهای واقعی برای خود محل کار دارند. این امکان وجود دارد که گوگل از اطلاعات مکانی برای تعیین بزرگ بودن یا نبودن برند استفاده کند.

فاکتورهای اسپم On-Site

فاکتور های اسپم در تبه بندی سایت در گوگل

170. جریمه الگوریتم پاندا

بعضی فکر می کنند که نصب این دو ابزار بر روی سایتتان، ایندکس شدن سایت شما را بهبود دهد. این دو گزینه می تواند با دادن اطلاعات مورد نیاز به گوگل، تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی نتایج داشته باشد. هر چند گوگل این را مستقیم تأیید نکرده ولی حداقل می توانید با این دو ابزار آمار سایتتان را رصد کنید و آن را بهبود دهید.

82. نظر کاربران/شهرت و اعتبار سایت

برندهای بسیار بزرگ معمولاً اسمشان در قسمت Top Story گوگل وجود دارد؛ در حقیقت برخی از برندها حتی فید خبری خود را در اولین صفحات گوگل دارند.

نام برند در سئو

168. منشن بدون لینک نام برند

اگر کاربر یک کلمه کلیدی را به همراه نام برند شما سرچ می کند (برای مثال گوگل ادز نوین) گوگل به شما رتبه بهتری در آن کلمه می دهد، نسبت به وقتی که کلمه کلیدی تنها جستجو می شود.

162. سایت هایی که صفحه فیسبوک و لایک دارند

گوگل یک محتوای مفید را از یک محتوای نامفهوم تشخیص می دهد؛ بنابراین محتواهایی نامفهوم یا آن هایی که به صورت خودکار تولید شده اند را ایندکس نمی کند.

177. صفحات دروازه

برای این مورد یکبار دیگر به سند راهنمای کیفیت گوگل مراجعه کنیم:

پنگوئن یکی از الگوریتم های گوگل است و برای مبارزه با سایت هایی به وجود آمد که با لینک سازی زیاد و اسپم خودشان را به نتایج بالای گوگل می رساندند.

189. درصد بالایی از لینک های کم کیفیت

با دیدن این 200 فاکتور متوجه می شویم که لینک ها و کلمات کلیدی برای گوگل اهمیت زیادی دارند؛ ولی همین ها ممکن است دردسرساز هم باشند؛ پس پیشنهاد می کنم برای یادگیری استفاده اصولی سری به آموزش لینک بیلدینگ و تحقیق کلمات کلیدی نوین بزنید.

از کجا شروع کنیم؟

طبق گفته گوگل، بک لینکی که از سایت های بی کیفیت گرفته شود، باعث کاهش رتبه سایت می شود.

193. ویجت لینک\u200eها

گوگل استفاده از این ویژگی را در کروم متوقف کرده است. با اینحال الگوریتم پاندا هنوز از این ویژگی به عنوان سیگنال کیفیت استفاده می کند.

137. پوگو استیکینگ (Pogosticking)

این موضوع تأیید شده است که گوگل از داده های کاربری کروم استفاده می کند تا ببیند چند نفر (و چندبار) از یک سایت بازدید کرده اند. سایت هایی که ترافیک مستقیم بیشتری دارند، احتمالاً کیفیت بالاتری خواهند داشت و این از چشم گوگل مخفی نخواهد ماند.

135. ترافیک بازگشتی (بازدیدهای مجدد)

سایت هایی که محتوای کم کیفیتی دارند (مخصوصاً مزارع محتوا) در نتایج جستجو کمتر دیده خواهند شد؛ به ویژه اگر قبلاً جریمه پنالتی گوگل را دریافت کرده باشند.

171. لینک دادن به سایت های بی کیفیت

همانطور که می دانید تگ ALT تصاویر، مانند انکرتکست عمل می کند. می توانید در تگ alt از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید تا کاربران از طریق تصاویر هم به سایت شما برسند.

89. لینک های حاصل از دامنه های .edu و .gov

هیچ شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات یک سایت را تخمین می زند. در واقع، گوگل معمولاً وضعیت سطح خواندن را برای سایت ها ارائه می دهد:

گوگل لینک های ساخته شده توسط افراد را به سرعت شناسایی و حذف می کند. چون می\u200eداند این لینک ها با طرح لینک موقت شناخته شده اند.

هجوم ناگهانی و غیرطبیعی لینک ها در صفحات نشان دهنده لینک های ساختگی است.

188. جریمه پنگوئن

تعدا زیاد بک لینک هایی که از ریدایرکت 301 به دست می آیند، باعث ضعیف شدن پیج رنک خواهند شد.

103. انکرتکست لینک های داخلی

سایت هایی که از آن ها در DMCA شکایت شده است، رتبه کمتری می گیرند.

149. کلمات کلیدی YMYL

تغییراتی که در الگوریتم های گوگل اتفاق افتاده، سایت های بی کیفیتی که از دامنه کاملاً یکسان استفاده می کنند را کمتر در نتایج گوگل نمایش می دهند.

طبق الگوریتم موبایل گدون گوگل، سایت هایی که برای نسخه موبایل بهینه شده اند یا اصطلاحاً موبایل فرندلی هستند، نزد گوگل اعتبار و آبروی بیشتری دارند.

37. قابلیت استفاده موبایلی

فاکتور سئو

152. جستجوهای محلی

اگر یک صفحه بتواند روی چند کلمه کلیدی متفاوت رتبه بگیرد، می تواند برای گوگل نشانه ای از کیفیت محتوا باشد. در واقع گوگل در گزارش اخیرش با نام «جستجو چگونه کار می کند» گفته:

سایت مپ فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را شامل می شود تا تا ربات ها گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را پیدا کنند و ایندکس کنند. با این حال اخیراً گوگل اعلام کرده که نقشه های سایت HTML برای اهداف سئو مفید نیستند.

72. درست کار کردن سایت

لینک های حاصل از محتوای ضعیف ارزش زیادی ندارند. لینک های حاصل از محتوای با کیفیتی که حاوی عناصر چند رسانه ای است تأثیر بهتر و بیشتری بر روی رتبه\u200e بندی سایت دارد.

129. لینک های صفحات ویژه (Sitewide)

سایت هایی که بیش ازحد بهینه سازی شده اند، توسط گوگل جریمه می شوند و رتبه پایین تری می گیرند. بهینه سازی بیش از حد شامل مواردی مثل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، عنوان های زیاد و معماری نامناسب است.

176. محتوای نامفهوم

بک لینک هایی که از دامنه های قدیمی داده می شوند ممکن است از دامنه های جدید، قدرتمندتر باشند.

84. تعداد دامنه های لینک دهنده

وقتی کاربر کلمات نامفهوم و مبهمی مثل Ted، WWF یا Ruby را در گوگل جستجو می کند، گوگل ممکن است نتایج متنوعی را در لیست نتایج نشان دهد، تا کاربر بتواند منظور خودش را ازبین آن ها پیدا کند.

143. تاریخچه مرورگر کاربر

اگر آی پی آدرس سرور شما به عنوان اسپم در نظر گرفته شود ممکن است تمامی سایت های موجود بر روی آن سرور را تحت تأثیر قرار دهد.

185. اسپم شدن تگ متا

در عکس زیر کلمه albert einstein (آلبرت انیشتین) جستجو شده است.

آیا محتوایی که در سایت و صفحات شما قرار دارد، اورجینال است و توسط خودتان تولید شده است؟ اگر از یک سایت ایندکس شده کپی کرده باشید نمی تواند همچون محتوای اصلی و اورجینال رتبه ای برایتان به همراه داشته باشد. شاید هم اصلاً هیچ وقت ایندکس نشود.

36. بهینه سازی برای موبایل (Mobile Friendly)

گوگل خیلی دوست دارد که از صفحاتی لینک بگیرید که کلمه کلیدی شما در عنوان صفحه لینک دهنده وجود داشته باشد. (لینک از یک سایت حرفه ای به یک سایت حرفه ای دیگر).

111. سرعت لینک مثبت

Breadcrumb،\xa0یک شیوه معماری کاربرپسند است که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند در کجای سایت قرار گرفته اند:

احتمالاً خودتان متوجه شده اید سایت هایی که مرتب به آن ها سر میزنید در جستجوها برایتان در رتبه بالاتری نمایش داده می شوند.

144. تاریخچه جستجوی کاربران

وب سایت هایی که کاربران موبایل به راحتی می توانند از آن استفاده کنند، در الگوریتم Mobile First Index امتیاز بیشتری می گیرند.

38. محتوای تکمیلی مفید

انکرتکست لینک های داخلی یک سیگنال مرتبط بودن برای گوگل است. هرچند گفته می شود که لینک های داخلی وزن کمتری نسبت به انکرتکست لینک هایی دارند که از سایت های خارجی به شما داده می شوند.

104. اختصاص دادن عنوان لینک

فکتورهای رتبه بندی گوگل و سئو سایت مرتبط با یک لینک

83. عمر دامنه لینک هنده

بر اساس مستندات گوگل، لینک های قدیمی تر قدرت رتبه بندی بیشتری نسبت به بک لینک های جدید دارند.

118. بک لینک از سایت های واقعی در مقابل سایت های ساختگی

در فوریه سال 2013 اریک اشمیت مدیر عامل گوگل گفت که:

انکر تکست نام برند (متن لینک داده شده نام برند شما باشد) یک سیگنال برند ساده، اما قوی است.

بیشتر سئوکاران فکر می کنند که لینک کردن به سایت های خارجی که اعتبار بالایی دارند، اعتماد گوگل به سایت شما را زیاد می کند. این موضوع در سایت searchengine تایید شده است.

33. موضوع لینک های خروجی

تأثیر هک شدن در رتبه بندی گوگل

187. نفوذ غیرطبیعی لینک ها

طبق الگوریتم Hill Top گوگل، موتورهای جستجوگر ممکن است از محتوای سایتی که شما به آن لینک داده اید به عنوان سگینال برای یافتن موضوع سایت شما استفاده کند. به عنوان مثال؛ اگر صفحه ای دارید که در مورد خودروست، لینک دادن به صفحات مرتبط با سینما مفید نخواهد بود.

34. دستور زبان و املا

تصویر زیر تاریخ آخرین به روزرسانی را برای برخی صفحات نشان می دهد:

به خاطر وجود شبکه های وبلاگ نویسی متعدد، گوگل برای لینک هایی ارزش بیشتری قائل است که از سایت های واقعی به دست می آیند. موتورهای جستجو معمولاً از سیگنال های نام تجاری و میزان تعامل کاربران تشخیص می دهند که یک سایت واقعی است یا نه.

119. پروفایل و مشخصات لینک های طبیعی

در حقیقت سایت Search Engine Land نشان داده است که ترافیک یوتیوب بعد از به روزرسانی پاندای گوگل افزایش یافته است.

80. قابلیت استفاده سایت

داخل پرانتز:

توجه بیش از حد به پیج رنک با nofollow کردن تمامی لینک های خروجی یا بیشتر لینک های داخلی، ممکن است نشان دهنده بازی کردن با سیستم رتبه بندی باشد.

184. اسپم شدن آی پی آدرس

برای آموزش های بیشتر در حوزه سئو، سری به صفحه آموزش های سئو و بهینه سازی در آکادمی نوین بزنید.

گوگل می تواند لینک های غیر طبیعی را به راحتی شناسایی کند. او بعد از کشف این مدل لینک ها هزاران پیام در ابزار وبمستر برای صاحبان سایت ها ارسال می کند. این موضوع ممکن است باعث کاهش رتبه سایت شود.

192. بک لینک از دایرکتوری های بی کیفیت

گوگل معمولاً در جستجوهای محلی، سایت هایی که در موقعیت جغرافیایی کاربر هستند را درنتایج اولیه نشان می دهد. مثلاً وقتی ما عبارت «مرکز خرید تهران» را جستجو می کنیم، مزکر خرید لاله که به فاطمی (موقعیت جغرافیایی شرکت نوین) نزدیک است در اولین نتیجه نمایش داده می شود.

کلماتی که در اطراف بک لینک های شما ظاهر می شوند به گوگل کمک می کنند موضوع صفحه و محتوای سایت را بهتر تشخیص دهد.

117. سن بک لینک

اگر از صفحه ای لینک بگیرید که هزاران لینک خروجی دارد، تأثیر کمتری در رتبه سایت شما خواهد گذاشت، نسبت به صفحاتی تعداد لینک های خروجی انگشت شماری دارند.

126. لینک در انجمن ها

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

12. کلمه کلیدی در تگ توضیحات

به عنوان مثال کلمۀ Apple که هم نام بزرگترین برند کامپیوتری جهان است و هم نام یک میوه. حالا گوگل کلماتی مرتبط مثل فناوری، استیوجابز و ... را در محتوا می بیند و می فهمد که موضوع شرکت اپل است. حضور/ عدم حضور LSI به احتمال زیاد به عنوان نشانه کیفی محتوا عمل می کند.

چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟حتما بخوانید: چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟

18. وجود کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات

اگر دو صفحه در همه معیارها یکسان باشند، صفحه ای که بر روی یک دامنه قدرتمند قرار گرفته است رتبه بالاتری نسبت به صفحاتی که در دامنه های کم اعتبار قرار گرفته اند، خواهد داشت.

50. رتبه صفحه (Page Rank)

متای عنوان و متای توضیحات تکراری در صفحات مختلف، ممکن است بر روی دیده شدن تمامی صفحات تاثیر منفی داشته باشد.

رپورتاژ آگهی رایگان! مگه داریم؟حتما بخوانید: رپورتاژ آگهی رایگان! مگه داریم؟

77. جهت یابی بردکرامب (Breadcrumb)

لینک های به دست آمده از آی پی آدرس های مختلف نشان دهنده این است سایت های مختلفی در حال معرفی شما هستند؛ این باعث اعتماد گوگل می شود و می تواند رتبه سایت شما را بهتر کند.

رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می کند؟حتما بخوانید: رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می کند؟

86. تعداد صفحات لینک دهنده

شهرت سایت و برند شما در بین کاربران نقش مهمی در رتبه بندی سایت دارد. گوگل این شهرت را از میزان سرچ کردن نام برند شما در موتور جستجو می فهمد. علاوه بر این دیدگاه ها و نظر کاربران تأثیر بسیار مهمی در الگوریتم های مرتبط با موتورهای جستجو دارند.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل مرتبط با بک لینک

تعداد-دامنه های-بک-لینک-در-رتبه-بندی-گوگل

85. لینک گرفتن از آی پی آدرس های مختلف

فاکتورهای سئو مرتبط با تعامل با کاربر

130. الگوریتم رنک برین (RankBrain)

گوگل می تواند تفاوت بین محتوای با کیفیت و مفید را تشخیص دهد، سعی کنید محتوایتان همه ویژگی های کیفی که نام بردیم داشته باشد و هم برای کاربر مفید باشد.

دقت کنید که پست های مهمان زیاد می تواند سایت شما را دچار مشکل کند.

انتخاب دامنه مناسب برای دریافت بهترین نتیجه در سئوحتما بخوانید: انتخاب دامنه مناسب برای دریافت بهترین نتیجه در سئو

96. لینک های تبلیغاتی

YMYL مخفف Your Life Your Money است و به صفحاتی گفته می شود که با جان و مال مردم سرکار دارند؛ مثل محتواهای پزشکی، تجاری و...

150. تنوع دامنه

گوگل دوست دارد سایتی که به گوگل نشان داده می شود با سایتی که کاربر می بیند یکسان باشد؛ اگر سایت شما افراد را بعد از وارد شدن به صفحه دیگری بفرستد، این یک صفحه دروازه است که در گوگل ثبت شده و گوگل اینگونه سایت ها را نمی پسندد.

178. تبلیغات بالای خط تا (Fold)

خود گوگل هم بیان کرده که جستجوی گوگل از نشانه گذاری breadcrumb در طبقه بندی اطلاعات یک صفحه در نتایج جستجو استفاده می کند.

78. بهینه سازی سایت برای موبایل

لینک هایی که در شروع محتوا قرار دارند نسبت به لینک\u200eهایی که در آخر محتوا، ارزش بیشتری دارد.

سئوی تصاویر در سرچ گوگل

157. نتایج تخم مرغ عید (Easter Egg)

در هنگام جستجوی یک کلمه کلید خاص، اگر داستان برتر و یا ترند محبوبی در رابطه با آن کلمه وجود داشته باشد گوگل آن را به صورت باکس با عنوان Top Stories نمایش می دهد.

بر اساس مطالعه SEMRush، گوگل، محتوای اسنیپت هایی خاصی که در اولین نتایج نشان داده می شود، را براساس طول محتوا، قدرت و اعتبار صفحه، قالب بندی و استفاده از https انتخاب می کند.

\xa0دامنه های با ارزش اغلب برای چندین سال مورد استفاده قرار می گیرند، در حالیکه دامنه های کم ارزش به ندرت بیش تر از یکسال استفاده می شوند. بنابراین گوگل تاریخ انقضای یک دامنه را به عنوان یک فاکتور در ارزش و اعتبار سایت در نظر می گیرد.

4. کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

لینک شکسته یعنی آدرس لینک داده شده حذف شده یا تغییر کرده باشد (ارور 404). وقتی تعداد لینک ها شکسته در یک صفحه زیاد باشد، گوگل فکر می کند که این سایت به حال خود رها شده است و همین مسئله تاثیر منفی در پیج رنک شما دارد. راهنمای رتبه بندی گوگل از لینک های شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می کنند.

46. سطح خواندن

این فاکتورها بیشتر مربوط به سئوی داخلی سایت بود که خودتان هم قادر به انجامش هستید. اگر می خواهید این مهارت را به صورت حرفه ای و کامل آموزش ببینید، دوره سئوی داخلی نوین یکی از کامل ترین دوره های ایران است که شما را از منایع دیگر بی نیاز می کند.

فاکتورهای سئو مرتبط با سایت

زمانی که اطلاعات WhoIs\xa0 آنها را بررسی کردم، همه آنها دارای سرویس محافظت خصوصی بودند. این پرایوت کردن اکانت WhoIs به خودی خود چیز بدی نیست. اما زمانی که چند فاکتور این چنینی کنار یکدیگر قرار بگیرند، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد.

8. جریمه شدن مالک دامنه

این بود فهرست 200 تایی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر رتبه بندی وب سایت. امیدواریم که با مطالعۀ این عوامل بتوانید سئو و رتبه سایت خود را تغییر دهید. نظر شما در رابطه با این پُست چیست؟ آیا همۀ موارد در این فهرست موجود است؟ آیا ما موردی را از قلم انداخته ایم؟ خوشحال می شویم که نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

لینک ها کمک می کنند که ربات های گوگل سایتتان را پیدا کنند و رتبه بهتری در نتایج به آن بدهند! گوگل هنگام نشان دادن نتایج برای یک عبارت جستجوشده، از تکنیک مطابقت متن استفاده می کند تا صفحه هایی را به شما نشان دهد که مهم و مرتبط با کلمه سرچ شده هستند!

این گزینه نسبت به قبل، از اهمیت کمتری برخوردار است (حتی اگر زیاد از یک کلمه استفاده شود، گوگل ممکن است به عنوان اسپم شناساییش کند)؛ اما هنوز هم می تواند به گوگل نشان دهد که این متن به چه صفحه ای و با چه موضوعی مرتبط است.

88. تگ ALT (برای لینک های تصویری)

اسناد و راهنمای رسمی رتبه بندی گوگل می گوید که پاپ آپ ها و تبلیغات مزاحم نشان دهنده یک سایت با کیفیت پایین است.

174. پاپ آپ های تمام صفحه

اگرچه این نوع لینک ها nofollow هستند، اما بیشتر افراد معتقدند به دست آوردن لینک از ویکیپدیا می تواند به اعتماد و اعتبار سایتتان در موتورهای جستجوگر بیفزاید. البته خود گوگل این موضوع را رد کرده است.

116. کلمات اطراف لینک

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

57. منابع و مراجع

طبق قوانین گوگل، لینک های تبلیغاتی باید نوفالو باشند. اگر چه که احتمالاً گوگل می تواند لینک های فالو و نوفالو را در تبلیغات تشخیص دهد و آن ها را فیلتر کند.

97. اعتبار صفحه اصلی

می توانید در مقاله «انواع لینک ها» با 4 نوع لینکی که گوگل می شناسد، آشنا شوید.

101. لینک های داخل متن محتوا

در ابتدای صفحه محتوای خود، یک فهرست مطالب قرار دهید؛ با این کار نه تنها گوگل بهتر محتوای شما را درک می کند، بلکه کاربران سایت بهتر می فهمند که قرار است چه مطالبی را در صفحه شما بخوانند.

17. استفاده از LSI ها در محتوا

این یکی دیگر انگار شوخی بردار نیست، چون گوگل به شدت از محتواهایی که به صورت خودکار تولید می شوند متنفر است. اگر آن ها شک کنند که محتوای سایت شما توسط رایانه تولید شده است، ممکن است به سراغ جریمه کردن و در آوردن سایت شما از حالت ایندکس بروند.

183. توجه بیش از حد به پیج رنک

وقتی برنامه نویسی سایتتان درست انجام نشده و پر از خطاهای HTML است، یعنی کیفیت سایت شما ضعیف است. این موضوع خیلی بحث برانگیز است ولی بیشتر سئوکاران معتقدند که سایتی که درست کدونویسی شده، رتبه بهتری در گوگل می گیرد.

49. اعتبار دامنه (Domain Authority)

تفاوت دامنه ای که شش ماه از زمان ثبت آن می گذرد با دامنه ای که یکساله است چندان زیاد نیست.

اگر از سایت هایی بک لینگ بگیرید که حوزه تخصصی مشابه دارند، ارزش و قدرت آن نسبت به سایتی که هیچ ارتباطی به شما ندارد، بیشتر است! به همین خاطر نیز استراتژی سئوی موثر بر روی به دست آوردن لینک های مرتبط تمرکز دارد.

109. میزان مرتبط بودن صفحه

زنجیره جستجو، نتایج حاصل از جستجو را برای سرچ های بعدی تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال اگر قبلاً در جستجوهایتان به دنبال «بررسی» بوده اید و حالا کلمه «تستر» را جستجو کنید، در نتایج، بررسی تسترها و نظرات در رتبه ها بالاتری قرار می گیرد.

145. اسنیپت های ویژه (Featured Snippets)

به تگ های توضیحات بیش از حد کلمه کلیدی اضافه نکنید. با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، گوگل می فهمد که قصد شما گرفتن رتبه بهتر با روش های غیرطبیعی است و شما را جریمه می کند.

رنک برین یکی از الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل است؛ خیلی ها معتقدند هدف این الگوریتم این است که ببیند چقدر کاربرها با نتایج تعامل دارند. نتایجی که بیشترین کلیک و تعامل را داشته باشند، رتبه بهتری در گوگل به دست می آورند.

131. نرخ کلیک طبیعی برای یک کلمه کلیدی خاص

تعداد صفحاتی که به شما لینک داده اند (حتی اگر این صفحات همه بر روی یک دامنه قرار گرفته باشد) روی سئو سایت تاثیر خواهد داشت.

87. متن (Anchor Text) لینک ها

محتواهای مربوط به با پروفایل\u200eهای آنلاین تأیید شده که مربوط به نویسندگان شناخته شده است، مهم تر از محتواهای عادی است؛ چون کاربران بر روی نتایج تأیید شده بیشتر کلیک می\u200eکنند.

166. واقعی بودن اکانت رسانه های اجتماعی

داشتن انکر تکست که ربطی به سایت شما ندارد ولی کاربر را به سمت سایت شما هدایت می کند، می تواند نشانه ای از اسپم یا سایت هک شده باشد. در هر دو مورد، امکان آسیب به رتبه سایت وجود دارد.

196. بک لینک از مقالات و نشریات

موقعیت سرور بر روی رتبه بندی سایت شما در مناطق جغرافیایی مختلف تاثیر می گذارد. پس برای جستجوهایی که در ایران انجام می شود (مخصوصاً جستجوهایی که وابسته به مناطق جغرافیایی هستند)، سرور داخل ایران امتیاز بیشتری می گیرد.

74. گواهی SSL

فاکتورهای سئو مرتبط با سایت

66. داشتن محتوای منحصر به فرد و ارزشمند

عنوان لینک (متنی که به هنگام نگه داشتن موس بر روی لینک ظاهر می شود) نیز به عنوان یک سیگنال مرتبط بودن ضعیف برای رتبه بندی گوگل به کار می رود.

105. TLD کشوری که دامنه به آن ارجاع شده است

معماری خوب و منظم در یک سایت باعث می شود که ربات های گوگل به راحتی به صفحات شما دسترسی پیدا کنند و آن را ایندکس کنند. یک سازماندهی بهتر توسط گوگل که به سود سایت شماست.

70. به روزرسانی سایت

عوامل رتبه بندی گوگل مربوط به دامنه

1. طول عمر دامنه

لینک گرفتن از صفحه اصلی یک سایت، می تواند نقش مهمی در ارزیابی سایت داشته باشد؛ مسلماً چنین لینکی ارزش زیادی دارد.

98. لینک های Nofollow

طول-URL-در-رتبه-بندی

52. مسیر URL

همه ما به خوبی می دانیم که گوگل داده های کاربری مرورگر کروم را جمع آوری می کند. وقتی کاربران سایت هایی را بوکمارک و ذخیره می کنند، گوگل می فهمد که این سایت ها برای کاربر مهم و بدردبخور هستند؛ بنابراین صفحاتی که در کروم بوک مارک شده اند، رتبه بهتری در گوگل خواهند داشت.

139. تعداد کامنت ها

الگوریتم رقص گوگل به طور موقت باعث تغییر در رتبه بندی ها می شود. چرا این اتفاق می افتد؟ فرض کنید رقابت در نتایج سایت ها به گونه ای است که چند سایت در کلمات کلیدی یکسان، رتبه یکسانی می گیرند. گوگل چگونه باید آن ها را رتبه بندی کند؟

گوگل ممکن است سایت هایی که پاپ های تمام صفحه دارند جریمه کند، چون باعث می شوند کاربر محتوای صفحه را نبیند. البته این تمام صفحه ها هم انواع مختلفی دارند که گوگل روی بعضی از آن ها حساسیت بیشتری دارد. در مقاله پاپ آپ می توانید این تبلیغات را بشناسید.

تبلیغات مزاحم در سئو175. بهینه سازی بیش از حد سایت

به خاطر اینکه در انجمن ها لینک های اسپم زیاد ساخته می شود، معمولاً گوگل ارزش زیادی برای لینک های حاصل از پروفایل انجمن ها قائل نیست.

127. تعداد کلمات محتوای لینک دهنده

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو لینک های Nofollow هستند. گوگل در این باره می گوید:

به لطف الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل در رتبه بندی فراتر از کلمات کلیدی رفته و حالا بهتر می تواند از نظر معنایی محتوای صفحه را تشخیص دهد و نتایج بهتری را نشان دهد.

24. محتوای تکراری

وقتی که درصد زیادی از لینک های شما از یک منبع باشد (همچون پروفایل انجمن، دیدگاه های ارسال شده در یک وبلاگ) برای گوگل غیر طبیعی است و ممکن است فکر کند شما در حال اسپم کردن هستید. از طرف دیگر، لینک هایی که از منابع متنوع به دست می آیند، نشانه لینک های طبیعی یک وب سایت است.

100. لینک های حمایت شده (Sponsored) یا تولیدشده توسط\xa0 کاربر (UGC)

مت کاتز تایید کرده است که لینک های حاصل از صفحات یک سایت، فشرده شده هستند و یک لینک محسوب می شوند.

کاربرپسند یا User Frienly بودن هم یکی از ویژگی های کیفی صفحه است.

64. دامنه های پارک شده (Parked Domains)

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه شاید تأثیرش زیاد نباشد اما همچنان به عنوان یک سیگنال مرتبط برای گوگل عمل می کند.

3. مدت زمان ثبت دامنه

طول-محتوا-در-رتبه بندی-گوگل

16. فهرست مطالب

در هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ سرعت بارگذاری صفحه یک عامل مهم در سئو سایت است. گوگل ممکن است از داده های کاربری گوگل کروم برای بررسی سرعت سایت شما استفاده کند. از این طریق می تواند اندازه بگیرد که سایت شما چقدر برای کاربر سریع است. می توانید از مقاله «راهنمای کامل سرعت سایت»، 8 روش برای افزایش سرعت سایت را یاد بگیرید.

استفاده از تصاویر، فیلم و سایر عناصر چند رسانه ای می تواند نشان دهندۀ کیفیت بالای محتوای شما باشد و یکی از عوامل مهم رتبه بندی سایت است.

43. تعداد لینکهای داخلی به یک صفحه

جان مولر از گوگل هم در این رابطه می گوید:

رتبه صفحه از اهمیت چندانی برای سئو برخوردار نیست ولی صفحاتی که اعتبار بیشتری دارند (Page Authority) رتبه بهتری در گوگل خواهند داشت.

51. طول URL

تگ های H1 دومین تگ عنوانی هستند که نشانه های مرتبط بودن فعالیت و موضوع یک سایت را برای گوگل ارسال می کنند؛ در واقع به گوگل نشان می دهد که این صفحه درباره چه موضوعی صحبت می کند. بنابراین استفاده از کلمه کلیدی در تگ h1 می تواند موثر واقع شود.

14. استفاده از کلمه کلیدی در متن

اعتبار صفحاتی که به شما لینک می دهند (PageRank) از همان روزهای اول گوگل تا الان جزو مهم \u200eترین فاکتورهای سئو بوده و هست!

استناد به منابع و مراجع معتبر، همانگونه که در مقالات پژوهشی صورت می گیرد، ممکن است نشانه کیفیت بالای سایت باشد. راهنمای کیفیت گوگل می گوید که منابع موجود در یک صفحه با دقت بررسی می شود که معتبر و تخصصی باشند. با اینحال گوگل استفاده کردن از لینک های خارجی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی را رد می کند.

58. فهرست های شماره دار و لیست ها

صفحاتی که نظرات زیادی دارند نشان می دهند که کاربران تعامل زیادی با آن ها دارند و این می تواند برای گوگل نشانه ای از کیفیت باشد. اصلاً باری شوارتز از زبان خود گوگل گفته که کامنت ها می توانند به رتبه بهتر یک صفحه در نتایج کمک کنند.

برای اینکه دقیق تر داستان رقص گوگل را بدانید به مقاله گوگل دنس مراجعه کنید.

اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد، ولی یک صفحه قدیمی که به طور منظم به روز رسانی می شود، وضعیت بهتری نسبت به یک صفحۀ جدید خواهد داشت.

63. صفحه کاربرپسند

از آنجایی که اسکیما تأثیر زیادی روی سئو سایت دارد، پیشنهاد می کنیم مقاله «اسکیما چیست و چگونه با آن سایتمان را نشانه گذاری کنیم؟» از وبلاگ نوین یخوانید.

124. رتبه اعتماد سایت لینک دهنده

به عنوان مثال بعضی از عبارت های جستجوشده نیاز دارند که همیشه محتوای جدیدی برایشان تولید شود؛ مثل پیش بینی های آب و هوایی.

تعداد لینک های داخلی که از سایر صفحات به یک صفحه داده می شود، ارزش آن صفحه را برای گوگل بیشتر می کند (در صورتی که صفحات بهم مرتبط باشند). لینک داخلی بیشتر برابر است با اهمیت بیشتر یک صفحه.

44. کیفیت لینک های داخلی یک صفحه

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

گوگل از تگ متا دیسکریپشن به عنوان یک سیگنال مستقیم برای رتبه بندی استفاده نمی کند. بنابراین وجود کلمه کلیدی در متای توضیحات برای گوگل مهم نیست؛ اما وقتی متای توضیحات کاملی همراه با کلمه کلیدی بنویسید، کاربران بیشتر روی لینک شما کلیک می کنند؛ افزایش نرخ کلیک یک عامل کلیدی برای رتبه بندی است.

13. کلمه کلیدی در تگ H1

تعداد دامنه هایی که به شما لینک می دهند، یک فاکتور مهم رتبه بندی برای الگوریتم های گوگل محسوب می شوند. نمودار زیر نتایج تحقیق روی 11.8 میلیون نتیجه از سرچ گوگل است.

گوگل تایید کرده است که گواهینامه SSL را ایندکس کرده و استفاده از HTTPS را در رتبه بندی لحاظ می کند.

تغییر مسیرهای نادرست و زیاد نباید اتفاق بیفتد. این گزینه نه تنها موجب جریمه شدن سایت می شود، بلکه گاهی سایت را از حالت ایندکس خارج می کند.

173. پاپ آپ یا تبلیغات مزاحم

لینک دادن به سایت های بی کیقیت و اسپم نشانه این است که سایت شما هم کیفیت پایینی دارد؛ این کار به دیده شدن سایت در موتورهای جستجو لطمه میزند.

172. ریدایرکت ها

خیلی از سئوکاران معتقدند که آپدیت کردن وبسایت (به خصوص وقتی که محتوای جدید به سایت افزوده می شود) یک عامل تازگی حساب می شود؛ گوگل سایت های به روز را در اولویت امتیاز قرار می دهد.

71. حضور نقشه سایت

بدون شک ویدئوهای یوتیوب در نتایج گوگل ارجح تر خواهد بود (شاید به خاطر این است که یوتیوب یکی از رسانه های خود گوگل است).

گوگل توجه ویژه ای به زمان توقف دارد. مدت زمانی که کاربر بعد از جستجوی خود در گوگل و ورود، در سایت شما سپری می کند را زمان توقف می نامند. این گزینه در برخی از موارد با عنوان کلیک طولانی در برابر کلیک کوتاه شناخته می شود. در واقع گوگل مدت زمان ماندن کاربر در صفحه را در نظر می گیرد و هرچه این زمان بیشتر باشد بهتر است!

قوانین خاص الگوریتم های گوگل

مت کاتز اشاره می کند، که دامنه های سطح بالا (TLD) فاکتور رتبه بندی سایت نیستند و گوگل گفته است که بیشتر بک لینک از این دامنه ها را در نظر نمی گیرد. با اینحال، این مورد مانع از این نمی شود که سئوکاران اهمیتی به دامنه های سطح بالا ندهند.

90. اعتبار صفحه لینک دهنده

به دلیل اینکه زمانی از نشریات و مقالات برای لینک سازی غیر طبیعی استفاده شد، گوگل این دو استراتژی ساخت لینک را در بسیاری از موارد لینکسازی غیرطبیعی می داند و روی لینک های این دو گروه حساس است.

197. جریمه های دستی گوگل\xa0

سایز عکس های صفحه را بهینه کنید و در نام فایل، تگ Alt تصاویر، عنوان، توضیحات و سایر موارد، نشانی از کلمات کلیدی و موضوع صفحه تان وجود داشته باشد؛ این کارسیگنال مثبتی برای رتبه بندی به گوگل ارسال می کند.

27. تازگی و به روز بودن محتوای سایت

EMD یا Exact Match Domain (دامنه دقیقاً یکسان) به این معنی است که دامنۀ یک سایت دقیقاً همان کلمۀ کلیدی هدف باشد؛ مثلاً Seo.com

کلماتی همچون Sponsored Links، Sponsered و Link Partners\xa0 تأثیر متفاوتی با یک لینک معمولی دارند (لینک های حمایتی معمولاً ارزش کمتری دارند).

سرعت دریافت لینک منفی می تواند به شدت رتبه بندی را کاهش دهد، زیرا نشان دهنده کاهش محبوبیت است.

113. گرفتن لینک از صفحات HUB

وقتی کلمات کلیدی نام تجاری یا دامنه را جستجو می کنید، ممکن است چند نتیجه از یک سایت در رتبه بندی گوگل وجود داشته باشد.

الگوریتم صفحه بندی صفحه، سایت هایی که به جای محتوای مفید، تبلیغات بسیار زیادی در ابتدای صفحه دارند را جریمه می کند.

179. پنهان کردن لینک های وابسته

سایتی که استفاده اش برای کاربر سخت است یا جهت یابی پیچیده ای دارد، می تواند با کاهش زمان سپری شده در سایت، صفحات بازدید شده و افزایش بانس ریت (که جزو فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند) تاثیر منفی بر روی رتبه بندی داشته باشد.

81. استفاده از گوگل آنالیتیکس و ابزار گوگل سرچ کنسول

مقدار ویرایش و تغییرات مطالب نیز به عنوان فاکتور جدید بودن مطلب شناسایی می شوند. دقت داشته باشید که به روزرسانی شما باید آپدیت کامل مطلب یا اضافه و حذف بخشی از محتوا باشد؛ تغییر یک یا چند کلمه تاثیر زیادی در رتبه ندارد.

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت + آموزش افزایش سرعتحتما بخوانید: بهترین ابزارهای تست سرعت سایت + آموزش افزایش سرعت

29. تاریخ آپدیت صفحات

در این شرایط گوگل آنقدر این سایت ها را بالا و پاین می کند (می رقصاند) تا از طبق رفتار کاربران رتبه آن ها را مشخص کند.

گاهی اسم یک برند در سایت های مختلف گفته می شود بدون اینکه به آن سایت لینکی داده شود. این موضوع هم برای رتبه بندی گوگل یک سیگنال اعتبار شناخته می شود.

169. مکان کسب وکارها

گوگل با محتواهای تکراری و کپی شده میانه خوبی ندارد و معتقد است که محتوای مشابه (حتی اگر کمی اصلاح شده باشد) می تواند تأثیر منفی بر روی رتبه صفحه داشته باشد. پس کپی نکنید.

25. تگ کنونیکال (Rel=Canonical)

گوگل بیان کرده که از جریمه کردن سایت هایی را که محتوای با ارزش، جدید و مفیدی را ارائه نمی کنند خوشحال است؛ خصوصاً سایت هایی که وابسته (affiliate sites) هستند.

67. صفحه ارتباط با ما

کامنت-ها-در-رتبه-بندی-گوگل

140. زمان توقف (Dwell time)

اگر محتوایی داشته باشید که در مشابهش در صفحات دیگر سایتتان وجود داشته باشد، باید از تگ کنونیکال استفاده کنید. کنونیکال اجازه نمی دهد که گوگل شما را به خاطر محتوای تکراری جریمه کند.

26. بهینه سازی تصاویر

بر اساس گوگل پتنت؛ این روش برای شناسایی سایت هایی که قصد بازی با الگوریتم ها را دارند بسیار مفید است.

201. ابزار رد (Disavow Tool)

استفاده از اسکیما در سئو

مثلاً اگر سرچ کنید «گوگل ادز چیست»، گوگل تعریفی از ویکیپیدیا را انتخاب کرده و با لینک این سایت به شما نشان می دهد. البته اسنیپت های ویژه انواع مختلفی دارند.

146. هدفگیری جغرافیایی

داشتن صفحه فیسبوک با تعداد زیادی لایک در رنک گوگل تأثیرگذار است.

163. سایت هایی که صفحه توییتر با فالوورهای زیادی دارند

LSI ها (موضوعات نزدیک و مرتبط به عبارت جستجوشده که گوگل هم در پایین صفحه نتایج به شما پیشنهاد می دهد) به موتورهای جستجو کمک می کند که مفهوم واقعی کلماتی که چند معنی دارند را بفهمند.

هر چند اهمیتش نسبت به گذشته کمتر شده اما همچنان استفاده مناسب از کلمه کلیدی در عنوان می تواند یک سیگنال قوی سئوی On-Page برای گوگل ارسال کند.

11. تگ عنوانی که با کلمه کلیدی آغاز می شود

به عبارت دیگر، گوگل به سن دامنه اهمیت می دهد، اما میزان اهمیتش چندان زیاد نیست.

2. استفاده از کلمات کلیدی در دامنه

گوگل از لینک هایی که هنگام ویجت کردن به صورت خودکار تولید می شوند، اصلاً خوشش نمی آید.

194. لینک هایی از آی پی آدرس کلاس C یکسان

فرد (FRED) نام مستعار یکی از آپدیت های گوگل در سال 2017 است؛ این آپدیت سایت هایی را که از روش های سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند و با محتوای بی کیفیت و تبلیغات اسپم فراوان در حال پول درآوردن هستند را هدف قرار داده است و در رتبه بندی اعتبار کمتری به آن ها می دهد.

181. سایت های وابسته

گرفتن لینک از صفحاتی که در یک موضوع خاص به عنوان منابع دسته اول (HUB) شناخته می شوند یک فاکتور مهم رتبه بندی گوگل و سئو است.

114. بک لینک از سایت های معتبر

سایت هایی که قبلاً توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده اند، کمتر در نتایج موتورهای جستجو دیده خواهند شد.

سایتی که لینک های طبیعی دارد رتبه بالاتری خواهد داشت و به روزرسانی ها گوگل مشکلی برای رتبه آن ایجاد نخواهند کرد؛ ولی گوکل بارها گفته سایت هایی که با تکنیک های کلاه سیاه سئو برای ساخت لینک استفاده کرده باشند، رتبه خود را از دست خواهند داد.

120. لینک های متقابل

دامنه پارک شده یعنی یک سایت با چند دامین جداگانه و مختلف باز شود. به روزرسانی گوگل در دسامبر سال 2011 نشان می دهد که دامنه های پارک شده کمتر در نتایج نشان داده می شوند.

21 مورد از مهمترین خطاهای سرچ کنسول + رفع خطاها (2022)حتما بخوانید: 21 مورد از مهمترین خطاهای سرچ کنسول + رفع خطاها (2022)

65. محتوای مفید

اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان اسپمر شناسایی کند، بقیه سایت هایی که متعلق به این شخص است را با دقت بیشتری بررسی می کند. این جا مشخص می شود که چرا دامنه سایت و اطلاعات آن برای گوگل مهم هستند.

9. دامنه سطح بالای کشوری (TLD)

از آنجایی که بیشتر از نیمی از جستجوها با گوشی موبایل انجام می شود، گوگل می خواهد مطمئن شود که سایت ها در موبایل درست نمایش داده می شوند؛ بنابراین به سایت های واکنش گرا (ریسپانسیو) رتبه بهتری در موتورهای جستجو می دهد و سایت هایی که در جستجوی موبایل، سازگار نیستند را جریمه می کند.

79. یوتیوب

\xa0



منبع: https://www.novin.com/blog/google-ranking-factors/

صفحات سایت هر چند وقت یکبار به روزرسانی شده است؟ روزانه، هفتگی یا هر 5 سال یکبار؟ به روزرسانی مکرر صفحات سایت نیز نقش مهمی در سئو سایت دارد.

30. برجستگی کلمات کلیدی

همانطور که می دانید گوگل اصلاً از سایت های وابسته طرفداری نمی کند. کارشناسان می گویند سایت هایی که از طریق Affiliate کسب درآمد می کنند، بیشتر زیر ذره بین گوگل هستند.

182. تولید محتوای خودکار

در این مقاله قصد داریم لیست کاملی از این عوامل و فاکتورهای سئو را ارائه کنیم. برخی از این فاکتورها تأیید شده اند و برخی بحث برانگیزند. اما همه این عوامل را به طور کامل بیان خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

اعتماد و اعتبار سایتی که به شما لینک می دهد معمولاً مشخص می کند که چقدر اعتماد و اعتبار به سایت شما منتقل شده است.

125. تعداد لینک های خروجی در یک صفحه

به دست آوردن تعداد زیادی از لینک های غیر طبیعی در آی پی آدرس یکسان، ممکن است نشانه ای از لینک بیلدینگ شبکه ای و غیرطبیعی باشد.

195. انکر تکست سَمی

سیگنال های رتبه بندی مرتبط با نام تجاری

159. انکرتکست نام برند

مخفف تخصص(Expertise)، اعتبار(Authoritativeness) و اعتماد(Authoritativeness)\xa0 که برای سنجش کیفیت سایت توسط گوگل استفاده می شود. گوگل به سایت هایی با سطح بالای E-A-T (به ویژه سایت هایی که محتوای مرتبط با سلامتی منتشر می کنند) رتبه یالاتری می دهد.

76. اطلاعات تکراری متا در سایت

اعتبار دامنه ای که به شما لینک می دهد، ممکن است نقش مستقلی در ارزش لینک ها داشته باشد.

92. لینک گرفتن از رقبا

گوگل برای صفحات YMYL استاندارد های کیفی بالاتری در نظر می گیرد؛ در نتیجه هنگام جستجوی کلیدواژه های YMYL کمی در رتبه بندی سخت گیرتر است.

که همین جمله نشان می دهد گوگل این کار را حداقل در برخی موارد خاص انجام می دهد. داشتن تعداد خاصی از لینک های Nofollow نشان می دهد که لینک سازی شما طبیعی است.

99. تنوع در نوع لینک ها

لینک هایی که در داخل محتوای سایت قرار می گیرند بسیار قدرتمندتر از لینک هایی هستند که در صفحات خالی یا جای دیگری از صفحه قرار می گیرند.

102. تعداد بیش از حد ریدایرکت 301 (تغییر مسیر) به صفحه

بسیاری از سئوکاران و اسناد سئو بیان می کنند که رتبه اعتماد یک فاکتور خیلی مهم در رتبه بندی گوگل است. با توجه به این که یکی از پتنت های گوگل با عنوان «نتایج رتبه بندی جستجو بر اساس اعتماد» ثبت شده، این مورد درست به نظر می رسد. دامنه هایی که برای کاربران مورد اعتماد هستند، در رتبه بندی گوگل جایگاه بهتری دارند.

69. معماری سایت

لینک های وابسته یا Affiliate به تنهایی آسیبی به رتبه بندی سایت شما وارد نمی کنند. اما اگر تعداد این لینک ها زیاد باشد، الگوریتم گوگل توجه دقیق تری به سایر سیگنال های کیفیت می کند تا مطمئن شود شما یک سایت وابسته نیستید.

48. خطاهای HTML

برخی از صفحات لینک های خروجی زیادی دارند که باعث می شود محتوا مبهم شود و حواس خواننده از محتوای اصلی پرت شود.

61. تعداد کلمات کلیدی فرعی برای رتبه بندی سایت

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

141. تازگی عبارت های جستجوشده (کوئری)

به کار بردن کلمات کلیدی در 100 کلمه اول محتوا موضوع صفحه را به گوگل نشان می دهد که محتوا درباره این کلمه است؛ درنتیجه در نتایج گوگل در آن کلمه قرار خواهید گرفت.

31. کلمات کلیدی در تگ های H2 ، H3

گاهی گوگل سابقۀ تاریخی سایت هایی که قبلاً مالک دیگری داشته را دوباره از نو تنظیم می کند. این امر موجب می شود لینک هایی که به دامنه ارجاع داده شده بود، از بین برود. در موارد خاص هم ممکن است جریمه و پنالتی گوگل از مالک قبلی به شخص جدید منتقل شود.

6. Emd یا دامنه یکسان با کلمه کلیدی

در لینک سازی داخلی توجه داشته باشید که لینک دادن از صفحاتی که رنک بالایی دارند، بسیار تاثیر بیشتری دارد نسبت به لینک دادن از صفحاتی که پیج رنک ندارند یا پیج رنک آن ها ضعیف است.

45. لینک های شکسته

این گزینه بسیار ساده است. افراد به دنبال برندها می گردند. اگر مردم در گوگل به دنبال سایت شما باشد و نام برند شما را جستجو کنند، این نشان می دهد که سایت شما یک برند واقعی است و برای سئوی شما اهمیت دارد.

161. جستجوهای کلمه کلیدی + نام برند

در مقاله «انکرتکست چیست» می توانید با انواع انکرتکست ها آشنا شوید.

160. جستجوهای نام برند

همانند محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا تگ توضیحات می تواند به گوگل کمک کند که کلمات کلیدی با چند معنی را تشخیص دهد. این گزینه نیز نشان دهنده مرتبط بودن است.

19. صفحاتی که یک موضوع را عمیقاً مورد بررسی قرار می دهند

عمق-محتوا-در-رتبه-بندی-گوگل

20. سرعت بارگذاری صفحات از طریق HTML

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل

ما به دنبال سایت هایی هستیم که بسیاری از کاربران برای جستجوهای مشابه از آن استفاده می کنند.

62. عمر صفحه

گاهی گوگل در نتایج خودش یکسری سوپرایزها و بازی ها را در نتایج اول گوگل برای کاربران قرار می دهد! مثلاً ااگر در قسمت Google Images عبارت Atari Breakout را جستجو کنید. نتایج جستجو تبدیل به یک بازی می شود.

158. نتایج سایت واحد برای برندها